فرار انگلیس از پرداخت غرامت به بانک ایرانی

به گزارش بصیر به نقل از خبرگزاری فارس: به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از شکایت بانک ملت از دولت انگلیس به دلیل اعمال تحریم‌های غیرقانونی علیه این بانک و مطالبه غرامت ۴ میلیارد دلاری، دولت انگلیس خود را از این اتهام مبرا دانست.

دولت انگلیس در لایحه دفاعیه ای که به دادگاه تقدیم کرده، وارد آمدن هرگونه خسارت به بانک ملت در اثر این تحریم‌ها را به کلی رد کرده است.

بانک ملت در ماه فوریه سال جاری میلادی با شکایت به دادگاه عالی انگلیس موفق شد رأی مثبت این دادگاه را برای لغو تحریم‌های دولت انگلیس بر علیه شعب خود در خاک این کشور به دست آورد.

بانک ملت در پرونده جدید، مدعی ایراد خسارات مالی قابل توجه در اثر اعمال این تحریم‌های غیرقانونی شده که دولت انگلیس نیز در لایحه دفاعیه خود « وارد آمدن خسارات مالی قابل توجه و لطمه جدی به شهرت بانک ملت در انگلیس و عرصه بین الملل» را به کلی رد کرده است.

گفتنی‌است، بهمن ماه سال گذشته بانک «ملت» با تنظیم شکایتی علیه وزارت خزانه‌داری انگلیس، به علت از دست دادن معاملات بین‌المللی در نتیجه تحریم‌های غیرقانونی از سوی دولت انگلیس ، درخواست ۴میلیارد دلار غرامت کرد.

این دعوی به دنبال حکم دادگاه عالی انگلیس در ماه ژوئن ۲۰۱۳ که تحریم‌های علیه این بانک توسط دولت انگلیس در سال ۲۰۰۹ را غیرقانونی اعلام کرد، مطرح شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا