آرای سرگردان مهم‌ترین دلیل پیروزی دولت یازدهم

دعا کنیم تا خسارت بیشتری به نظام وارد نشود

به گزارش بصیر،  آیت الله علی معلمی امروز در مراسمی که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی سپاه در سالن ارشاد شهر زیراب برگزار شد، در جمع بسیجیان سوادکوهی با انتقادی نرم از برخی عملکردهای دولت اظهار داشت: باید همه دعا کنیم تا خداوند این دولت را در مسیر آرمان های امام(ره) و شهدا موفق کند چرا که عرصه عرصه خطرناکی است.

وی موضع رهبری در خصوص دولت و عملکرد آن را بسیار حکیمانه دانست و ابراز داشت: دولت دست به کاری زد و با اندیشه‌ی درست یا غلط آمد و گفت: «کلید حل مشکلات در دست ماست و ما می توانیم مشکلات جامعه را حل کنیم.» به ظاهر رأی اکثریت را هم حائز شدند.

معلمی در ادامه تصریح کرد: البته آنهایی که الفبای مسائل انتخابات را بلد هستند، می دانند که منطق این نبود که روحانی رأی بیاورد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری آرای سرگردان را یکی از دلایل مهم پیروزی دولت تدبیر و امید در انتخابات بیان کرد و توضیح داد: این یک حساب دو دوتا چهار تا است، زمانی که یک دسته ۵ کاندیدا داشته باشد و دسته‌ی دیگر یک کاندیدا، آرای سرگردان به سرعت به سمت یک کاندیدا می غلتد، چرا که آنها احساس می کنند این یک نفر رأی می آورد و بر مبنای همین احساس به او رأی می دهند.

وی با بیان این توضیحات گفت: به هر حال آنها الآن مدعی هستند و می گویند ما منطقی ارائه کردیم و اکثریت این منطق را قبول کردند، اگر اجازه دهید ما با مذاکره مشکلات مملکت را حل می کنیم.

معلمی ابراز داشت: اگر مقام معظم رهبری با مذاکره مخالفت می کرد، آگاهان می دانستند مشکلات به این آسانی به دست این آقایان قابل حل نبود و طبیعی بود که اگر شیون و فریاد هم نمی کردند، زبان حال همه این بود که آنها می خواستند مشکلات را حل کنند ولی نگذاشتند.

امام جمعه قائم شهر خاطر نشان کرد: موضع رهبری در این خصوص موضع تدبیر و موضع حکیمانه بود، ایشان فرمودند: «خوشبین نیستم ولی مخالفت هم نمی کنم.» این جمله خیلی معنا داشت.

آیت الله معلمی در مورد شرایط کنونی کشور با بیان اینکه مقصر تنها این دولت نیست، اذعان داشت: ما از بیست سال پیش باید کمر همت را محکم‌تر می بستیم، ملتی که انقلاب کرد و می خواهد در مقابل آمریکا بایستد، نباید اسباب بازی وارد و دلار خارج می کرد.

وی با اشاره به حدیث امام جعفر صادق(ع) که فرمودند: «کمال انسان در این است که دخل و خرج خود را منظم کند»، بیان کرد: این ملت می بایست صرفه جویی و قناعت پیشه می کرد ولی نکرد، هرچه نفت فروختند و دلار به‌دست آوردند، همه را هزینه کردند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنانش پای دولت احمدی نژاد را هم به میان کشید و با مقایسه دولت گذشته و دولت فعلی گفت: دولت احمدی نژاد با همه‌ی ضعف‌هایش، محکم می‌ایستاد و در مقابل استکبار خشن برخورد می‎کرد و به گفته برخی ها به جای تنش زدایی، تنش افزایی می کرد اما در آن وقت اموال و دارایی ایران در آمریکا را مصادره نکرده بودند و از ورود فرستاده‎ی جمهوری اسلامی به سازمان ملل ممانعت به عمل نیاورده بودند اما حال در این دولت، این کار را انجام دادند.

امام جمعه قائم شهر اضافه کرد: آنها آرزو داشتند ما برای مذاکره آغوش خود را باز کنیم، هر قدمی که ما بر می داریم طلبکاری آنها بیشتر می شود، تا دیروز می گفتند هسته ای اما امروز خیلی قرص و محکم مدعی حقوق بشر هستند و دم از عدم رعایت حقوق بشر در ایران می زنند.

وی با اشاره به جنایات آمریکا در عراق، افغانستان و سوریه اعلام کرد: ایران حداکثر نیرویی که در سوریه دارد، نیروهای آموزش دهنده هستند که به نیروهای مردمی ارتش سوریه آموزش می دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: آمریکای بی حیا  رسماً می گوید جمهوری اسلامی تروریست دولتی است و تروریست را صادر می کند؛ این اظهارات، نتیجه مذاکرات است.

معلمی در پایان گفت: با تمام این تفاسیر هر کسی که به این نظام، امام(ره) و شهدا علاقه‌مند است، باید دعا کند این دولت با این مدیران موفق شود و مدیران آن خسارت به نظام وارد نکنند.

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا