تورچينوف از ساکنان دونتسک و لوهانسک خواست راي به استقلال ندهند

بصیر:

رئیس جمهوری موقت اوکراین از ساکنان دونتسک در شرق این کشور خواست در همه پرسی استقلال از اوکراین که قرار است روز یکشنبه برگزار شود، رای منفی بدهند.
اولکساندر تورچینوف، رئیس جمهوری موقت اوکراین هشدار داد رای مثبت مردم در دونتسک می تواند به ایجاد بحرانی اقتصادی و اجتماعی منجر شود.
به گزارش خبرگزاری رویترز از ماریوپول، تورچینوف، که همه پرسی در مناطق روس زبان دونتسک و لوهانسک را غیر قانونی می داند، از ساکنان این شهرها خواست به جای شرکت در همه پرسی استقلال، در میز گردی شرکت کنند که هدف از آن خودمختاری بیشتر باشد.
وی در عین حال، با اشاره آشکار به مردان مسلح فعال در شرق اوکراین که به ادارات پلیس و ساختمانهای دولتی حمله کرده اند، آنان را تروریست خواند و تاکید کرد این افراد حق شرکت در همه پرسی را ندارند.
بر اساس این گزارش، این همه پرسی، که به دلیل نبود کنترل بر برگه های انتخاباتی و نبود اطمینان از صحت فهرستهای انتخاباتی، از جدیت کافی برخوردار نیست، گذشته از رای مثبت یا منفی رای دهندگان، ممکن است کشور را وارد جنگی داخلی کند.
به گفته رئیس جمهوری موقت اوکراین، جدایی (دونتسک و لوهانسک) از اوکراین گامی است که به سوی پرتگاه پیش می رود.
به گزارش خبرگزاری رویترز، وی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: quotation mark این که مردم یک منطقه تحت نفوذ تبلیغات روسیه قرار گرفته و از تروریستها حمایت کنند، یک مشکل پیچیده است. کسانی که از استقلال حمایت می کنند، نمی دانند که این به معنای از میان رفتن کامل اقتصاد و برنامه های اجتماعی و در کل تخریب زندگی اکثریت مردم مناطق شرق اوکراین است. quotation mark
123/163

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا