وقتی خواننده تماشاچی کنسرتش می‌شود

بصیر، لغو کنسرت‌های موسیقی در شهرستان‌ها اتفاق تازه‌ای نیست. در دولت پیشین با وجود داشتن تمام مجوزها از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای تأمین استان و دیگر سازمان‌ها و نهادها، کنسرت برخی از بزرگان موسیقی ایرانی لغو می‌شد.

 
 

برای نمونه، کنسرت های مرحوم محمدرضا لطفی در شهرستان های بهبهان، اندیمشک و بابلسر لغو شد. بارها به دولت گذشته انتقاد می شد که چرا با مخالفت عده ای و با وجود صدور مجوز، در دقایق نهایی، برگزاری یک رویداد فرهنگی و هنری لغو می شود.

با آغاز به کار دولت جدید، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حتی معاونانش همواره تاکید کرده اند که ارشاد پای مجوزی که صادر می کند، خواهد ایستاد.

با وجود این، حالا خبر می رسد که کنسرت موسیقی سنتی ایرانی با صدای وحید تاج که قرار بود هجدهم و نوزدهم اردیبهشت امسال در سالن تربیت معلم شهید پاک نژاد یزد برگزار شود با مخالفت گروهی مواجه شد و در حالی که نوازندگان روی صحنه می نواختند، این خواننده اجازه رفتن روی صحنه را پیدا نکرد.

از قرار معلوم شب هجدهم اردیبهشت، سئانس اول این کنسرت از ساعت ۱۸ تا ۲۰ بدون مشکل برگزار شد، اما پیش از آغاز سئانس دوم که برای ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه برنامه ریزی شده بود، جمعی کمتر از ۵۰ نفر در محل ورودی سالن جمع شدند و مسئولان برنامه را به لغو برنامه تهدید یا ترغیب کرده و از ورود مردمی که برای تماشای برنامه آمده بودند، جلوگیری کردند.

به دنبال این اعتراض، معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد و فرماندار یزد به همراه معاون هنری اداره کل ارشاد در محل حضور یافتند.

محمود شاکری شمسی، فرماندار یزد از برنامه گذار این برنامه درخواست می کند که برنامه را بدون خواننده روی صحنه ببرد و به گفته وحید تاج، او هم در کنار تماشاگران اجرای کنسرت خودش را به تماشا می نشیند!

با این همه، با تکرار چنین اتفاقاتی، این پرسش همچنان مطرح است که چرا پیش از اجرای برنامه ها تمام جوانب آن سنجیده نمی شود، که باز هم شاهد چنین برخوردهایی نباشیم؟ چرا وزارت ارشاد پای مجوزی که صادر می کند، نمی ایستد یا چرا با تکرار چنین رویدادهایی به فکر چاره ای در مواجهه با آن نیستند؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا