«پیام مریوان»

بصیر، افتتاح رسمی شبکه نسیم در شهر مریوان و استان کردستان به دلیل دستاوردهایی که با خود به همراه داشت، به رخدادی فراتر از یک افتتاحیه مرسوم تبدیل شد.

 
 

۱-امنیت و آرامش-این اقدام توانست بار دیگر نام کردستان را زنده کند و به یادمان بیاورد که سالیان درازی گروهک ها و وابستگان به استکبار با خیالی خام و شعارهایی دروغین و جنایت هایی بی شمار چه بر سر مردم این خطه آوردند.

به یادمان آورد تا بدانیم چه سردارانی اعم از کرد و غیرکرد با رشادت ها و خون هایشان امنیت و آرامش را به مردم هدیه کردند.

سردارانی چون شهید کاوه، محمد بروجردی، احمد و ناصر کاظمی، صیاد، چمران و بزرگمردان پیشمرگ کرد مسلمان که تا همیشه تاریخ نامشان در یادها و خاطره ها خواهد ماند.

۲-حضور مردمی- حضور بیش از ۲۰ هزار نفر در کنار دریاچه زریوار مریوان که عمدتا به شکل خانوادگی در مراسم گردهم آمده بودند، نشان از پیوند عمیق مردم با نظام و رسانه ملی داشت؛ مردمی که با مهربانی، صمیمیت، اخلاق، قانونمندی، نظم و انضباطی مثال زدنی برای اولین بار میزبان افتتاح شبکه ای ملی در استان خود بودند؛ حضوری که چه بسا پس از سفر مقام معظم رهبری به این خطه، یکی از کم نظیرترین اجتماعات به شمار می آید.

رهبر معظم انقلاب نیز بارها در توصیف مردم کردستان به محبت و صمیمیت آنان اشاره کرده و می فرمایند: من بارها به مناطق کردنشین سفر کرده ام، هر جا رفتم با محبت بی دریغ و صمیمانه مردم مواجه شدم.

… استان کردستان یک استان فرهنگی است… به روحیه مهربان و باصفای مردم، به تاریخ استان، به علما، شعرا و اهل هنر این استان نگاه کنید، همه اینها نشان می دهد که این استان یک استان فرهنگی است.

۳ـ الگوسازی- مراسمی که به روش مرسوم در دستگاه های مختلف به جای سالن های مجلل و پرهزینه حضور در کنار یکی از زیباترین مناطق کشور و مردمی فرهیخته و فرهنگی برگزار شد و امید است به الگویی برای همه دستگاه های کشور تبدیل گردد.

۴ـ اصولا چنین سفرها و برنامه هایی به مناطق مختلف کشور می تواند سهم آنان را در فضای ملی و رسانه ای مانند رادیو و تلویزیون افزایش دهد و این همان اتفاقی است که رییس رسانه ملی پس از سفر به مریوان بر آن تاکید کرد.

 

صدخبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا