آمادگی پلیس برای جمع آوری تمامی خرده فروشان مواد مخدر در صورت راه اندازی مراکز نگهداری

به گزارش بصیر، سردار علی مویدی  اظهار داشت: بستر نگهداری خرده فروشان مواد مخدر هنوز در کشور فراهم نشده است و اردوگاه های نگهداری این افراد با وجود تلاشهای انجام شده هنوز به بهره برداری نرسیده است. اگر این مراکز آماده شود پلیس با تمام توان با این افراد برخورد می کند و کمتر از یک هفته تمامی خرده فروشان مواد مخدر از سطح شهر جمع آوری می‌شود.

وی ادامه داد: مقابله با خرده فروشان اولویت اصلی پلیس مبارزه با مواد مخدر در سال جاری است. سعی می کنیم علاوه بر برخورد با باندهای بزرگ مافیایی مواد مخدر در کشور خرده فروشان را جمع آوری کنیم. البته این موضوع نیاز به توجه ویژه مسئولان دارد و آنها باید اردوگاههای نگهداری محکومان مواد مخدر را هرچه سریعتر راه اندازی کنند.

رئیس پلیس  مبارزه با مواد مخدر در مورد فعالیت کلینیک های ترک اعتیاد و امکان ارتکاب جرم و تخلف در این کیلینکهای خصوصی گفت:  فعالیت این کلینیک ها موضوعی صنفی است و صنف باید روی آنها نظارت کند. در صورتی که جرایمی از این مراکز به پلیس گزارش شود ما به این موضوع ورود پیدا کرده و  رسیدگی می کنیم. البته بهتر است افرادی که می خواهند برای ترک اعتیاد اقدام کنند به مراکز مجاز، معتبر و شناخته شده که دارای پروانه فعالیتند و زیر نظر نهادهای مسئول هستند مراجعه کنند.

وی در مورد چندین ایرانی محکوم به اعدام در کشورهای جنوب شرق آسیا از جمله مالزی با توضیح اینکه قاچاقچیان پیشنهادهای وسوسه انگیزی به اتباع ایرانی می دهند اظهار داشت: قاچاقچیان با پیشنهاد سفر رایگان یا دریافت مبلغی از مردم به عنوان طعمه استفاده کرده و از آنها می خواهند که در حین سفر این افراد بسته ای را جابجا کرده و در کشور مقصد به فردی تحویل دهند.

مویدی ادامه داد: با تجهیزات نوینی که در کشورهای مبدا و مقصد وجود دارد امکان جابجایی مواد نزدیک به صفر است و افراد باید مطمئن باشند که از سوی پلیس ایران یا مالزی دستگیر می شوند.

 

مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا