همسر نتانیاهو رئیس آینده رژیم صهیونیستی را تعیین می‌کند!

به گزارش بصیر به نقل از نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، تحلیل‌گران اسرائیلی گفته‌اند که بنیامین نتانیاهو سعی دارد تا پست ریاست رژیم صهیونیستی را لغو یا انتخابات برای تعیین رئیس این رژیم را به تأخیر بیندازد تا شاید افرادی نامزد این پست شوند که مورد قبول وی و همسرش باشند.

به گفته تحلیل‌گران اسرائیلی، نتانیاهو از این مسئله هراس دارد که حزب وی یعنی حزب لیکود در انتخابات پارلمان آتی پیروز نشود و نتواند دولت جدیدی را تشکیل دهد.

از سوی دیگر رفیف دروکر، تحلیل‌گر سیاسی شبکه ۱۰ اسرائیل می‌گوید، دلیل دیگر هراس نتانیاهو به اختلافات شخصی وی با سه نامزد پست ریاست رژیم صهیونیستی برمی‌گردد.

وی همچنین تأکید کرد: سارة نتانیاهو، همسر بنیامین نتانیاهو نیز نخست وزیر را تشویق می‌کند که پست ریاست رژیم صهیونیستی را حذف کند چرا که وی با همسر سلفان شالومف، یکی از نامزدهای پست مذکور اختلافات شخصی زیادی دارد.

نحوم برنیع، تحلیل‌گر اسرائیلی نیز تأکید کرد: سارة نتانیاهو در امور هسته‌ای ایران و کاهش یا افزایش مالیات مداخله نمی‌کند اما نتانیاهو بدون موافقت همسرش نمی‌تواند یک کارمند را هم منصوب کند.

با این حال نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اسرائیلی‌ها به خاطر مداخله سارة نتانیاهو در امور دولت نسبت به وی نظر خوبی ندارند.

همچنین همراهی همسر و فرزندان نتانیاهو در سفرش به ژاپن نیز هزینه زیادی در برداشته است.

در حال حاضر نتانیاهو تلاش می‌کند تا پارلمان رژیم صهیونیستی را به لزوم حذف کامل پست ریاست این رژیم قانع کند با این ادعا که هیچ نیازی به این پست وجود ندارد اما اکنون نمایندگان و وزرای حزب لیکود با این پیشنهاد مخالفند.

تنها اویگدور لیبرمن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرده که اگر این اقدام به ساخت یک نظام سیاسی جدید بینجامد با آن موافقت می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا