دارایی مسئولان دولت به قوه قضائیه اعلام شده است/ نرخ تورم را تا پایان سال به زیر ۲۵ درصد می‌رسانیم

به گزارش بصیر به نقل از  گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت امروز در حاشیه جلسه هیئت‌ وزیران در جمع خبرنگاران گفت: بعد از اجرای طرح تحول سلامت در بیمارستان‌ها که از بین ۸ اقدامی که باید در راستای طرح تحول در سلامت انجام می‌شد، ۳ مورد از آن اجرا شده است و بعد از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها تاکنون، بیش از ۳ میلیون نفر از هموطنان به صورت رایگان دفترچه بیمه خدمات درمانی دریافت کردند.

 

وی ادامه داد: همچنین افرادی که از مسیر نظام ارجاع به بیمارستان‌ها مراجعه کنند و یا افرادی که تحت پوشش کمیته امام خمینی(ره) و بهزیستی هستند، فقط ۵ درصد از هزینه‌های درمان را پرداخت می‌کنند و برای سایر افراد، فقط ۱۰ درصد از هزینه‌های درمان قابل دریافت است.

 

سخنگوی دولت تصریح کرد: در کنار آن، بیمارستان‌ها موظف شدند کلیه خدماتی را که برای درمان بیماران لازم دارند، آنها را به بیرون ارجاع ندهند و خدمات آزمایشگاهی و خرید تجهیزات را خودشان انجام دهند که این کار باعث شده ظرف این مدت، ۴۰ تا ۷۰ درصد از تجهیزات پزشکی ارزان شود چرا که دست واسطه‌ها کوتاه شد و خود بیمارستان‌ها به صورت متمرکز خریدهای لازم را انجام می‌دهند.

 

سخنگوی دولت تصریح کرد: برای اینکه این اقدامات به درستی صورت بگیرد، یک نهاد نظارتی تعریف شد که در همه بیمارستانها حُسن اجرای کار را کنترل کند و در خود بیمارستان‌ها بر کار نظارت می‌کند و بنده اعلام می‌کنم اگر کسی خلاف مواردی که بیان کردم مشاهده کرد و با مشکلاتی برخورد با تلفن ۱۵۹۰ و یا شماره پیامک ۲۰۰۰۱۵۹۰ مطالب خود را منعکس کند.

 

نوبخت ادامه داد: وزارت بهداشت و درمان تمهیداتی را فراهم کرد تا در آینده‌ای نزدیک هر ۱۵ روز یک خدمت به خدماتی که اعلام شده است، اضافه شود و خبرهای خوشی را برای مردم بدهیم.

 

وی در ادامه اظهار داشت: همچنین در مورد مباحث یارانه مربوط به تولید نیز مکانیزمی در حال طراحی است که به هر بخش چقدر اختصاص دهیم تا با یک دستورالعمل مشخص اجرا شود. لذا مجددا این اطمینان داده خواهد شد که تمام مبالغ ناشی از افزایش قیمت‌ها که ۳۰۰ تومان به هر لیتر از بنزین اضافه شد، همه به صورت دیگری در جامعه خدمت‌رسانی شود. علاوه بر اینکه دولت در کنار افزایش قیمت سوخت نه تنها مبلغی را از این بخش به خزانه واریز نمی‌کند، بلکه ۱۱۳۰۰ میلیارد تومان از خزانه در این راستا اختصاص می‌دهد تا مردم از خدمات بیشتری برخوردار شوند، امیدواریم خدمات رفاه اجتماعی و بهداشت و درمان به مردم بهتر شود و به زودی طرح‌هایی را که در ارتباط با کمک تولید داریم، موجب افزایش اشتغال، عرضه و در نتیجه کاهش تورم شود.

 

سخنگوی دولت تصریح کرد: ما مطمئن هستیم با سیاست‌های پولی، مالی و انضباط بودجه‌ای در دست اجرا، نرخ تورم را تا پایان سال به زیر ۲۵ درصد برسانیم تا به تعهدی که داده‌ایم عمل کرده باشیم.

 

نوبخت در پاسخ به سوالی گفت: همانطور که قبلا نظر رئیس‌جمهور درباره رابطه جمهوری اسلامی ایران با همسایگان به ویژه عربستان اعلام شد، قصد گسترش روابط با کشورهای همسایه را داریم و با توجه به اینکه عربستان از کشورهای همسایه است، حسن همجواری و تحکیم روابط به نفع منطقه خواهد بود. این اراده در دولت وجود دارد که رابطه با عربستان در جهت تأمین منافع هر ۲ کشور و ثبات منطقه گسترش پیدا کند و وزارت خارجه در صورت لزوم اطلاعات بیشتری را بیان خواهد کرد.

 

وی در خصوص رابطه با چین نیز اظهار داشت: طی توافقات و همکاری‌های اقتصادی که داشتیم در جهت بسط، گسترش و اجرایی شدن این توافقات این سفر انجام خواهد شد.

 

سخنگوی دولت تصریح کرد: دولت در سال ۹۳ به دنبال اجرای سیاستهایی است که اقتصاد را از رکود ۲ سال گذشته خارج کند که برای این اقدام نیاز به سرمایه‌گذاری داریم و در همین راستا بیش از ۴۱ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از سوی دولت در طرح‌های عمرانی صورت می‌گیرد و بالغ بر ۹۰ هزار میلیارد تومان نیز سرمایه‌گذاری در طرح‌های توسعه‌ای شرکتهای دولتی انجام خواهد گرفت و بیش از ۳۵ میلیارد دلار به تفکیک و سهم هر یکی از استانها از منابع فاینانس استفاده خواهیم کرد و از منابع در اختیار صندوق توسعه ملی نیز که بالغ بر ۲۲ میلیارد دلار به صورت ارزی و بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان به صورت ریالی برای کمک به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اختصاص دادیم.

 

“بنابراین بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد تومان به صورت ریالی و ۵۷ میلیارد دلار به صورت ارزی طی ۱۰ ماه آینده در کشور سرمایه‌گذاری خواهد شد که قطعا این سرمایه‌گذاری تولید را افزایش می‌دهد در نتیجه باعث کنترل افزایش و مهار تورم می‌شود.”

 

نوبخت ادامه داد: در نتیجه این سیاستها از سویی تولید ملی افزایش پیدا می‌کند که منجر به افزایش عرضه خواهد شد و از سوی دیگر افزایش تولید با تقاضای موجود باعث مهار تورم خواهد شد، بنابراین می‌توانیم هم سیاست رونق و خروج از رکود و سیاست مهار تورم را با هم داشته باشیم که یک مجموعه سیاست اقتصادی است.

 

وی در پاسخ به سوال دیگری گفت: رعایت حقوق شهروندی، چه شهروندان آزاد در جامعه و چه شهروندانی که بنا به هر دلیلی موقتا در زندان‌ها هستند بر دولت فرض است. این مسائلی که پیش آمد قطعا در جهت تنویر افکار عمومی و اینکه دولت بتواند بخش نظارتی خود را در جایگاه قانون اساسی انجام دهد و هم وزارت دادگستری و هم وزارت اطلاعات موظف شدند که اطلاعات لازم را در این خصوص بعد از تحقیق در اختیار دولت قرار دهند و به محض اینکه اطلاعات لازم را از مراجع دیگری هم دریافت کنیم، جمع‌بندی و سپس اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

 

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال دیگری اظهار داشت: خود دولت بیش از هر یک از آحاد جامعه به جهت مسئولیتی که درباره رانت‌خواری دارد مقاوم و حساس است.

 

نوبخت با بیان اینکه در حال حاضر رسیدگی به دارایی‌های مسئولان در مجمع تشخیص مصلحت نظام در دست بررسی است، گفت: در حال حاضر همه همکاران بنده در هیئت وزیران همه دارایی‌های خود را به ریاست قوه قضائیه اعلام کردند و ما از اینکه همه چیز شفاف باشد استقبال می‌کنیم و اگر در سایه این شفافیت پیش برویم تخریب‌هایی که ناجوانمردانه بعضاً صورت می‌گیرد می‌توان جلو آنها را گرفت. چرا که همه چیز برای ریاست قوه قضائیه که دارایی‌های همه مسئولان را دارد، مشخص است. بنابراین نمی‌توان برای هر فردی به بهانه تسویه حساب سیاسی موردی را مطرح کرد و تا آن فرد موردی را ثابت کند افکار عمومی معطوف به آن خبر نامناسب می‌شود به هر ترتیب دولت از همه شفاف‌سازی‌ها استقبال می‌کند و بر همین اساس نظر دولت در مجمع نسبت به این موضوع مساعد است.

 

وی بیان داشت: آنچه که مردم بیان کردند با بانک‌های مختلف قطعا چک می‌شود و یک ارزیابی و گزارش نهایی آماده خواهد شد که اگر آماده شود بنده اطلاع‌رسانی می‌کنم. مرکز رسمی سازمان هدفمندی یارانه‌هاست و این سازمان هنوز گزارش رسمی را بیان نکرده، به همین جهت توصیه می‌کنم این نوع مطالب که می‌تواند نوعی باعث تشویش اذهان عمومی شود، قطع کنیم.

 

سخنگوی دولت ادامه داد: مردم در حال حاضر انتظار دارند خدماتی که به آنها قول دادیم عمل کنند. اجازه بدهید در اینجا از یکی از خبرگزاری‌ها که گلایه کنم که مطلب کذبی را از قول بنده منتشر کرد مبنی بر اینکه بنده گفته‌ام گران شدن بنزین در دست مطالعه و تحقیق دولت است در حالی که قانون هدفمندی یارانه‌ها انجام شد و مشخص شد هر لیتر بنزین ۳۰۰ تومان گران شده است و این گرانی تمام شد و ما داریم کار را دنبال می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا