جشن تکلیف دختران در انگلیس+تصاویر

به گزارش بصیر به نقل از فرهنگ نیوز ، مؤسسه آموزشی مرکز اسلامی انگلیس بمناسبت فرخنده میلاد با سعادت سید الوصیین، امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام و همچنین خجسته میلاد بانوی دو عالم حضرت صدیقه کبری، فاطمه زهرا سلام الله علیها، با برگزاری مراسم با شکوهی به سن تکلیف رسیدن دختران دانش آموز این موسسه را با حضور اولیاء و مربیان آنان جشن گرفت.
 
تمامی برنامه های اجرا شده در این مراسم که با همکاری، هماهنگی، پشتیبانی و همّت مربیان و شاگردان مؤسسه ی آموزشی صورت پذیرفت با استقبال شایان توجه اولیاء و خانواده های دانش آموزان مواجه گردید.
 
ویژه برنامه های این مراسم شامل: قرائت بسیار زیبای آیاتی چند از کلام الله مجید توسط یک از دانش آموزان ۱۲ ساله موسسه، پخش کلیپی درخصوص معرفی شخصیت امیر مؤمنان علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و قرائت شعرو دکلمه در این مناسبت های فرخنده بود.
 
بنا بر همین گزارش در برنامه جشن تکلیف که برای ۳۰ تن از دختران ۹ ساله ی مؤسسه آموزشی مرکز اسلامی انگلیس تدارک دیده شده بود، دختران دانش آموز مکلف پس از عبور از زیر قرآن مجید به عنوان یگانه کتاب سعادت بخش بشری، وارد جایگاه مراسم شدند و در مکانهایی که برای آنها پیش بینی شده بود استقرار یافتند.
 
اشک شوق اولیاء و مربیان وخانواده ها در زمان رویت این نو نهالان تازه به تکلیف رسیده و بویژه در هنگامی که این نوگلان باغ ولایت فاطمی سوگندنامه و تعهدنامه خود را با صدای بلند در پی مربی خود تکرار می کردند و همزمان با عزیزان خود در ماه حریم خداوند با تکرار جملات «بار الها» با خدای خود میثاق می بستند، تجسّم بخش شکر و سپاس آنان به پیشگاه پروردگار عالمیان در این جشن عبادت و تقرّب به خدا بود.
بخش دیگر این مراسم فرهنگی ـ تربیتی، اجرای سرودی با نام «فاطمه(س) اولین مادر و مربی نظام با سعادت ولایت» توسط گروه سرود مؤسسه آموزشی مرکز اسلامی انگلیس بود که مورد تشویق ویژه ی پدران و مادران حاضر در مراسم قرار گرفت.
 
ایراد سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید محمدرضوی از دیگر برنامه های این مراسم بود که وی پس از تقدیر و تشکر از خانواده ها و زحمات مربیان و معلمین قرآن مؤسسه آموزشی، به اهمیت مساله تکلیف و زمان آن برای دختران و پسران بخصوص در غرب پرداخت.
 
مسئول بخش خانواده مرکز اسلامی انگلیس در سخنان خود ضمن پرداختن به اهمیت توجه اسلام به مساله تکلیف عنوان داشت: اسلام بهترین و بزرگترین برنامه زندگی بشری را ترسیم کرده، به گونه ای که این برنامه تمامی لحظات زندگی از لحظه تولد تا لحظه عروج روح آدمی را در بر می گیرد و مهمترین لحظه آن زمانی است که برای انسان در پیشگاه خداوند ، مسئولیت و مأموریت ترسیم و در نظر گرفته می شود و آن لحظه همان سن تکلیف است.
 
حجت الاسلام رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با بررسی تفاوتهای جسمی، روحی و توانایی های دختران و پسران اضافه کرد: دختران در سن تکلیف توجه بیشتری را نسبت به پسران نیاز دارند و خانواده های عزیز ومسلمان باید برای آن برنامه داشته و دقت بیشتری داشته باشند؛ تا از آسیبهای روحی و اجتماعی پیش روی این نونهالان، پیشگیری کنند.
 
سید محمد رضوی در پایان سخنان خود با استناد به آیات قرآن و احادیث اهل بیت علیهم السلام در مورد مساله تکلیف الهی از منظر اسلام، علل جنبه های انسانی و معنوی جشن تکلیف را بخصوص برای دختران یادآور شد و این روز به یاد ماندنی را جشن حقیقی عبادت و تقرب به خدا دانست و با اهدای هدایا و گواهینامه های تکلیف به دختران تازه تکلیف شده، از مجریان و تهیه کنندگان این مراسم تقدیر و تشکر کرد.
 
ازدیگر بخشهای این مراسم الهی و معنوی، مولودی خوانی یکی از دانش آموزان مداح اهل بیت عصمت و طهارت بود که شادی و شعف خاصی را برای حاضران به ارمغان آورد.
در این مراسم همچنین از مربیان جوان دوره های تربیت مربی قرآن که سال آخر این دوره ها را با موفقیت گذرانده بودند و عملاً با دریافت گواهینامه های خود پا به عرصه ی تعلیم و تربیت نوآموزان قرآنی می گذاشتند، تقدیر به عمل آمد.
 
یکی از این مربیان ضمن بیان احساسات خود، جاودان بودن مرکز اسلامی انگلیس را با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری ایران و تاثیر آن در همه بخشهای جامعه مسلمانان را بزرگترین آرزوی خود عنوان کرد.
 
در پایان این مراسم آقای مقدس مسئول اجرایی مؤسسه ی آموزشی مرکز اسلامی انگلیس ، ضمن ارائه گزارش مختصری از فعالیتهای آموزشی و فرهنگی این موسسه در یکسال گذشته و یادآوری نقش برجسته اولیاء دانش آموزان ، از پشتیبانی و همکاری صادقانه مربیان و معلمین و اولیاء که سبب اصلی کسب این موفقیتها به لطف حق تعالی و عنایات خاصه امام عصر(عج) می باشد، کمال تشکر و قدر دانی را کرد.
 
حسن ختام این مراسم، قرائت دعا برای تعجیل در ظهور امام زمان (عج) و طول عمر و سلامتی رهبر فرهیخته انقلاب اسلامی ایران و گرفتن عکس دسته جمعی دانش آموزان به همراه اولیاء و مربیانشان بود.

جشن تکلیف دختران در انگلیس+تصاویر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا