منابع انرژی انگلیس تا ۵ سال دیگر به پایان می‌رسد

به گزارش بصیر به نقل از  فرهنگ نیوز ، روزنامه «ایندیپندنت»، نتایجی تحقیقاتی که اخیرا صورت گرفته نشان می‌دهد تمام ذخایر سوختی انگلیس تا ۵ سال دیگر به پایان می‌رسد و نتیجتا لندن بیش از پیش به واردات انرژی از خارج متکی خواهد شد.

بنا بر اعلام موسسه بقای جهانی منابع نفتی انگلیس تا ۵٫۲ سال، منابع ذغال سنگ تا ۴٫۵ سال و منابع گازی این کشور هم نهایتا تا سه سال دیگر به طور کامل به پایان می‌رسد.

این موسسه همچنین اعلام کرده است که دیگر کشورهای اروپایی نیز با مشکلی مواجه هستند و به زودی باید با بحران کمبود سوخت‌های فسیلی دست و پنجه نرم کنند. در این بین فرانسه و ایتالیا بدترین وضعیت داشته و تنها یکسال با پایان ذخایر انرژی فاصله دارند.

در سه ماه اخیر و با اوج گرفتن بحران اوکراین، همزمان با تهدیدات روسیه مبنی بر قطع صادرات گاز به اروپا، قدرت‌های قاره سبز بیش از پیش نسبت به امنیت انرژی خود نگرانی پیدا کرده‌اند. «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور آمریکا نیز پیشتر از مسکو به دلیل آنکه از منابع انرژی به عنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف سیاسی استفاده می‌کند، انتقاد کرده است.

احتمال توقف صادرات گاز از روسیه به اروپا و یا افزایش شدید قیمت گاز صادراتی موجب شده تا برخی کارشناسان ترکیه و حتی ایران را به عنوان جایگزین‌هایی برای مسکو به اتحادیه اروپا پیشنهاد دهند.

دکتر «آلد جونز» رئیس موسسه بقای جهانی می‌گوید: «اتحادیه اروپا هر روز بیش از گذشته به همسایگانی چون روسیه و نروژ که از لحاظ منابع سوختی غنی هستند، وابسته می‌شود و این وضعیت تا زمانی که تصمیم قاطعی اتخاذ نشود، ادامه خواهد یافت.»

وی می‌افزاید: «اینکه سیاستگذاران اتحادیه اروپا به میزان شکنندگی اقتصادی ما توجه داشته و آن را درک کنند، از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.»

گزارش این موسسه نشان می‌دهد که آلمان، بلغارستان و لهستان به ترتیب با ۲۵۰، ۷۳ و ۲۴ سال ذخایر ذغال سنگ بهترین وضعیت را در میان کشورهای اروپای دارند. این گزارش همچنین میزان ذخایر ذغال سنگ روسیه را ۵۰۰، منابع گازی را ۱۰۰ و ذخایر نفتی را ۵۰ سال اعلام کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا