واکنش چین و روسیه به مذاکرات وین‎

به گزارش بصیر به نقل از  فرهنگ نیوز ، صدای روسیه در گزارشی با اشاره به اظهارات سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه در گفتگو با خبرنگاران در وین درباره مذاکرات هسته ای ایران و گروه ۱+۵ مذاکرات را بسیار سازنده خواند، اما در عین حال گزارش داد که طرفین به پیشرفتی در متن توافق نهایی دست نیافته اند.

سرگئی ریابکوف همچنین با اشاره به وجود اختلافات بسیار میان طرفین و کند و دشوار بودن روند مذاکرات در عین حال از ادامه گفتگوها میان ایران و غرب در آینده نزدیک خبر داد.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که دور جدید  مذاکرات هسته‌ ای ایران و پنج عضو دائم شورای امنیت به علاوه آلمان چهارشنبه گذشته به منظور دستیابی به تفاهم بر سر متن پیش‌ نویس توافق ۲۹ تیر برگزار شد.

 

شینهوا نیز گزارش داد وان چون نماینده چین در مذاکرات هسته‌ ای ایران و گروه ۱+۵ با اشاره به ورود گفتگوها به مرحله جدید و عمیق در عین حال به وجود مشکلات در مسیر دستیابی به توافق نهایی اشاره کرد.

نماینده چین در مذاکرات هسته‌ ای همچنین بر حل برنامه ای هسته ای ایران به شیوه ای دیپلماتیک و از طریق گفتگوها و همچنین تحقق صلح و امنیت در سراسر جهان و منطقه خاورمیانه تاکید کرد.

گاردین نیز در گزارشی به اظهارات یک مقام ارشد آمریکایی در وین و دشوار بودن مذاکرات بین ایران و ۱+۵ پرداخت و در عین حال از احتمال توافق میان طرفین و تماسهای بیشتر میان ایران و گروه ۱+۵ در روزهای آتی خبر داد.

خبرگزاری فرانسه نیز با اشاره به وجود اختلاف میان ایران و گروه ۱+۵ و محدود بودن فرصت در عین حال گزارش داد که باید بیشتر واقع گرا و انعطاف پذیر بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا