دارایی‌ های اوباما اعلام شد

به گزارش بصیر به نقل از فرهنگ نیوز – آسوشیتدپرس، جو بایدن، معاون باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا نیز اظهارنامه مالی سالیانه خود و دارایی‌هایش را به ارزش ۲۷۶ هزار تا ۹۴۰ هزار دلار شامل املاک مشترک اجاره‌ای با همسرش جیل ارایه کرده است.

ایسنا-جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید گفت: قانون اصول اخلاقی در دولت آمریکا مصوب ۱۹۷۸ به تمامی مقام‌های عالی رتبه فدرال حکم می‌کند که دارایی‌های شخصی خودشان را اعلام کنند.

سیستم اظهار مالی علنی در آمریکا برای جلوگیری از کشمکش‌ مالی منافع طراحی شده و به صورت نظام مند دارایی‌های مقام‌های دولتی آمریکا را مورد بازبینی قرار می‌دهد.

روسای جمهور و سایر مقام‌های دولتی آمریکا بایستی لیست دارایی‌های خود را اعلام کنند و سپس ارزش گذاری هر کدام از این دارایی‌ها براساس قوانین خزانه‌داری آمریکا صورت می‌گیرد.

اوباما، علاوه بر ارایه حساب‌های بانکی، شاخص‌ سرمایه‌ها و حق الزحمه استادی در دانشگاه از کتاب خود به نام “نامه‌ای به دخترانم” نیز حق فروش دریافت می‌کند.

میانگین دارایی‌های رئیس جمهوری آمریکا بین ۹۵ / ۱ تا ۱۵ / ۷ میلیون دلار تخمین زده شده است. همچنین اوباما، تنها یک مورد بدهکاری دارد و آن هم وام منزلشان در شیکاگو است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا