چرا خاتمی عذرخواهی نمی‌کند؟

به گزارش بصیر به نقل از  فرهنگ نیوز ، حضور سیدمحمد خاتمی در برنامه های مختلف سیاسی و فرهنگی کشور افزایش چشمگیری داشته اما ملت هنوز او را بدون در نظر گرفتن اقداماتش در جریان فتنه ۸۸، به عنوان یک “رییس جمهور سابق” نپذیرفته است.
 
 عدم پذیرش خاتمی از سوی ملت که تماما به اقدامات او در جریان فتنه باز می گردد باعث شده تا اصلاح طلبان و حامیانش از مدت ها قبل طرح هایی را برای تطهیر خاتمی برنامه ریزی و اجرا کنند اما هیچ یک از این طرح ها نیز نتیجه مطلوب آنها را نداشته است.
 
اوج این اقدامات تلاش اصلاح طلبان برای حضور خاتمی در مراسم یادبود نلسون ماندلا به عنوان نماینده رییس جمهور ایران بود که با سکوت روحانی مواجه شد و شکست خورد.
 
همچنین تا کنون برنامه ریزی ها برای حضور خاتمی در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن، حضور او در نمایشگاه کتاب و … نیز به دلیل هراس از تکرار واکنش های مردمی به او ناکام مانده و حالا صحبت از حضور او در مراسم سالگرد رحلت حضرت امام خمینی(ره) به میان آمده است.
 
فارغ از اینکه خاتمی به واسطه ارتباطات نزدیک با سید حسن خمینی در مراسم سالگرد امام (ره) حاضر خواهد شد یا نه، نکته قابل توجهی که در میان این تلاش ها وجود دارد، طرح تطهیر خاتمی بدون عذرخواهی او از اقداماتش در فتنه است.
 
اطرافیان خاتمی که تا کنون رفتار و عملکرد او در جریان فتنه مورد بررسی قرار نگرفته است، در تلاشند تا لیدرشان را بدون عذرخواهی به متن سیاست کشور بازگردانند و در این راه حاضر شده اند حتی برخی مسائل همچون اعتراف خاتمی به دروغ بودن تقلب در انتخابات ۸۸ و نیز شرکت مخفیانه او در انتخابات مجلس نهم را نیز بپذیرند.
 
تلاش ها برای عادی جلوه دادن فتنه و بازگرداندن خاتمی بدون عذرخواهی در حالی با شکست کامل به تدریج وارد دومین سال خود – از زمان انتخابات ریاست جمهوری ۹۲ – می شود که هنوز واکنش مردم به عذرخواهی احتمالی خاتمی – در صورت تحقق – هم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا