اختصاصی/ امام جمعه فریدونکنار مطرح کرد

محتوای کتابهای درسی باید ارتقا پیدا کند/ معلم نباید به سوی غرب گرایش داشته باشد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر،حجت الاسلام سید محمود جلالی در مراسم تودیع و معارفه مدیر آموزش و پرورش فریدونکنار، ضمن تقدیر و تشکر از خدمات سید علی محمدی مدیر سابق آموزش و پرورش فریدونکنار و خیر مقدم به اسماعیل زاده به عنوان مدیر جدید، اظهار داشت: اینجایگاه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و هر معلمی که در این جایگاه قرار می گیرد باید ویژگی ها و مولفه های شاخصی داشته باشد.

حجت الاسلام سید محمود جلالی تصریح کرد: معلم باید صاحب تفکر و ابتکار باشد و این ابتکار را به دانش آموز خود انتقال دهد تا آن دانش آموز بتواند دست به ابداع و اختراع بزند.

وی اذعان داشت: معلم علاوه بر آموزش علم و ایجاد ابتکار باید بتواند سبک زندگی و رفتار اسلامی را به دانش آموزان بیاموزد چرا که معلمین پدران و مادران معنوی این دانش آموزان هستند و در شکل گیری اخلاق و رفتار فردی بسایر تثیر گذارند.

جلالی ادامه داد: جایگاه ریاست آموزش و پرورش بسیار مهم می باشد چرا که باید بر کار معلمین، مدیران و مربیان در کلاسهای درس و مدارس نظارت داشته باشد.

امام جمعه فریدونکنار خاطرنشان کرد: معلم باید متدین، صبور، بانشاط و باانگیزه باشد، نباید به سوی غرب گرایش داشته باشد و ذهن دانش آموز را منحرف کند تا آن فرد از اهداف انقلاب و نظام فاصله بگیرد.

وی با اشاره به اینکه نظام آموزشی غربی باید برطرف گردد، اذعان داشت: محتوای درس ها و کتابهای درسی ما نیز باید ارتقا بیابد و از حالت یکنواختی خارج شود.

جلالی با تاکید بر اینکه همه ما مسئولیم، یادآور شد: بودجه ای که در مجلس برای آموزش و پرورش تصویب می شود کافی نیست، مدارس ما از امکانات اولیه آموزشی بی بهره اند، آزمایشگاه های مدرن و کامل موجود نیست، دانش آموزان این شهرستان برای تعلیم و آموزش از امکانات لازم برخوردار نیستند.

امام جمعه فریدونکنار بابیان اینکه کلاسهای آموزشی ما هنوز حالت استاندارد به خود نگرفته است، گفت: با توجه به شعار امسال حضور همگان در پشتیبانی از آموزش و پرورش عزم ملی می طلبد و علاوه بر اجر و ثواب معنوی از لحاظ مادی نیز تاثیر گذار است.

وی افزود: آینده سازان و ثروت سازان این مملکت می خواهند در این مدرسه تحصیل کنند  و همه باید برای ارتقا و سربلندی آنان تلاش کنیم.

جلالی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سیاسی کاری نباید در این نهاد وجود داشته باشد، گفت: باید در این دولت سیاست رئیس جمهور که همان اعتدال است را رعایت کنید و همچنین در بحث پرورش توجه ویژه ای داشته باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا