سریال پایتخت ۴ تولید نمی‌شود

به گزارش بصیر،  مهدی فرجی در دومین سالگرد تولد برنامه اقتصادی پایش اظهار کرد: امروز پایش موثرترین برنامه اقتصادی صداوسیماست و بسیاری از نقدها و راهکارهایی که در این برنامه مطرح شده، حتی در حوزه اقتصادی کشور تأثیرگذار بوده است و امیدوارم منحنی صعودی اش را حفظ کند.


وی گفت: امروز پایش از مسائل اقتصادی کشور خوب حرف می زند و بسیاری از مردم منتظر هستند تا یکشنبه شب ها این برنامه را ببینند؛ شاید زمانی که این برنامه را راه اندازی کردیم، کمتر فکر می کردیم که ۶۰۰ – ۷۰۰ هزار پیامک در یک برنامه اقتصادی داشته باشیم.

فرجی خاطرنشان کرد: البته این برنامه دشواری های خودش را هم دارد؛ بخصوص که در کشور ما موضوعات اقتصادی تحت تأثیر خیلی از موارد قرار می گیرد؛ باید نقدها منصفانه باشد؛ حتی گاهی اوقات هم نسبت به این که این برنامه منصفانه عمل نکرده انتقاد شده است و متأسفانه خیلی وقت ها این اتفاق از سوی متولیان حوزه اقتصاد بوده است.

وی یکی از مشکلات برنامه پایش را عدم استقبال برای حضور در این برنامه و حضور کمتر مسئولان و متولیان حوزه اقتصاد دانست.

مدیر شبکه یک در ادامه صحبت های خود عنوان کرد: من بیش از ۹۰ درصد پایش را به طور کامل دیده ام؛ البته از جهتی هم حق می دهم که همه در این برنامه شرکت کنند چون پایش پشتوانه تحقیقی کمتری دارد و هر کسی نمی پذیرد که در این برنامه حضور پیدا کند، هر کسی که به این برنامه می آید باید خیلی خوب آمادگی داشته باشد.

وی یادآور شد: اگر این برنامه روش مشفقانه خود را ادامه دهد با استقبال بیشتری روبرو می شود، اما تصورم این است که عوامل و مجری این برنامه باید تلاش کنند که نقد کنند و این نقدها را با زبان مردم مطرح کنند و رعایت انصافی را هم که تاکنون داشته اند، داشته باشند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود درباره اینکه زمان پخش پایش ساعات پایانی شب و دیرهنگام است و از آنجا که مخاطبان به بخش کارآفرینان علاقه مندند ولی به دلیل مناسب نبودن زمان پخش این برنامه نمی توانند از این بخش استفاده کنند، خبر داد: داریم تلاش می کنیم بخش کارآفرینان این برنامه را در ساعت مناسب تری تکرار کنیم.

شبکه اجتماعی برنامه پایش شامگاه گذشته در مراسم سالگرد راه اندازی این برنامه افتتاح شد.

فرجی در ادامه نیز به پرسش های برخی از مخاطبان که بر روی شبکه اجتماعی «پایش» مطرح شده بود، پاسخ داد.

او در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا مطرح کردن موضوع یارانه توسط شخصیت چوچانگ در سریال «پایتخت ۳» از قبل در فیلمنامه نگارش شده بود یا دستور از بالا بوده است؟ گفت: دستور خودمان بوده است؛ یعنی احساس کردیم در آن زمان مردم در حال آماده شدن برای ثبت نام یارانه هستند و سیاست کشور نیز انصراف بعضی از افراد بوده، سریال پایتخت هم که خوب دیده می شد در نتیجه با کارگردان این سریال صحبت کردیم و او هم با مطرح کردن این موضوع موافقت کرد.

مدیر شبکه یک همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا پایتخت ۴ ساخته می شود؟ نیز بیان کرد: در حال حاضر داریم صحبت می کنیم، سریال را در همین حد کیفیت و سطح، حفظ کردن سخت است، اما روی قصه ها و ایده ها فکر می کنیم.

فرجی افزود: خودم احتمال می دهم در نوروز ۹۴ پایتخت ۴ را نداشته باشیم.

وی همچنین درباره اینکه چرا از برنامه های فرهنگی در سیما به ویژه شبکه یک خبری نیست؟ خاطرنشان کرد: اساسا بخش مهمی از همه آنچه که در شبکه یک پخش می کنیم فرهنگی است؛ مثلا «پایش» در زمینه فرهنگ اقتصاد کار می کند.

مدیر شبکه یک ادامه داد: برنامه های این شب ها، ثریا، مناظره، صبح بخیر ایران و حتی سریال هایمان از مولفه های فرهنگی برخوردارند؛ ضمن اینکه مخاطبان فقط شبکه یک را نبینند، شبکه های دیگر هم برنامه های فرهنگی دارند.

فرجی در پاسخ به آخرین پرسش یکی از مخاطبان مبنی بر اینکه چرا اخبار سیما رسمی هستند، عنوان کرد: اخبار به بخش معاونت سیاسی مربوط می شود و ما کمتر دخالت می کنیم اما بخش های خبری مثل ۲۰:۳۰ و صرفا جهت اطلاع ایجاد شد که تلاش می کنند رسمی نباشند؛ البته اخبار رسمی نیز مخاطبان و علاقه مندان خاص خود را دارند.

 

منبع: صدخبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا