روحانی وارد شانگهای چین شد

به گزارش بصیر به نقل از گروه سیاسی«خبرگزاری دانشجو»، روحانی در صدر هیاتی وارد فرودگاه شانگهای چین شد و مورد استقبال معاون وزیر امورخارجه این کشور قرار گرفت.

رئیس ‌جمهور در سفر خود به شانگهای علاوه بر سخنرانی در چهارمین اجلاس سران سیکا و دیدار با برخی از مقامات شرکت‌کننده در این اجلاس، قرار است در ملاقات با رییس جمهوری چین، مهمترین مسائل و موضوعات تهران – پکن رادر راستای ارتقا و گسترش روابط دوجانبه، منطقه ای و بین المللی بحث و بررسی کند.

ظریف وزیر امور خارجه، زنگنه وزیر نفت، آخوندی وزیر راه و شهرسازی، نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهورو برخی معاونان وزارتخانه ها و دستگاههای اجرایی دکتر روحانی را در این سفر سه روزه همراهی می کنند.

همچنین دیدار با ایرانیان مقیم چین و کنفرانس مطبوعاتی از دیگر برنامه های دکتر روحانی در این سفر است.

در این نشست رئیسان جمهور ایران، افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، مغولستان، پاکستان، روسیه، ازبکستان، تاجیکستان و سریلانکا و نخست وزیر کامبوج حضور خواهند داشت.

سران یا نمایندگان ۴۶ کشور و سازمان بین المللی از جمله اعضای سیکا، ناظران و مهمانان دیگر در این نشست هستند.

افغانستان، جمهوری آذربایجان، بحرین، کامبوج، چین، مصر، هند، ایران، عراق، اردن، قزاقستان، قرقیزستان، مغولستان، پاکستان، فلسطین، کره جنوبی، روسیه، تاجیکستان، تایلند، ترکیه، امارات عربی متحده، ازبکستان و ویتنام اعضای کشورهای عضو کنفرانس تعامل و اقدامات اعتمادسازی در آسیا هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا