رسانه و برخورد محافظه کارانه مسئولین

بصیر، در حالیکه امروز تمام جهان به یکدیگر وابستگی متقابل پیدا کرده اند و در تمامی صحنه های علمی، فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی رابطه ای متقابل بین آنها ایجاد شده به نظر می رسد عنصری به نام رسانه بیشترین کاربرد و حیاتی ترین وظیفه را در برقراری ارتباط تنگاتنگ در بین این جوامع بر عهده دارد.

images

عنصری که در کشور ما در جایگاه مطلوب خود قرار ندارد و تنها حمایت از آن به عنوان یک شعار درآمده است.

همانطور که می دانیم رسانه به حلقه ارتباطی و متصل کننده مردم و مسئولین در جامعه تبدیل شده است و اگر فردی بخواهد از اوضاع کشور و جهان و یا حتی استان و شهرستان خود اطلاع پیدا کند نیازمند وجود چنین ثروتی است.

ثروتی که امروز در تمام دنیا به عنوان یک صنعت به آن می نگرند اما در کشورمان به نوعی مسئولین با محافظه کاری با آن برخورد می کنند که این خود بحث مفصلی دارد و از حوصله خارج است.

در حالیکه مقام عظمای ولایت همواره به این موضوع تاکید می کنند که دستگاه ها عملکرد خود را برای مردم منعکس کنند و با رسانه تعامل و رابطه خوبی برقرار نمایند چرا که این خود نوید بخش و القاء کننده روحیه امید در میان آحاد جامعه است متاسفانه گاهی اوقات در همین شهرستان های کوچک نیز شاهد آن هستیم که بعضا در طول یکسال هم حتی یک خبر از اداره و یا نهادی منتشر نمی شود.

به نظر می رسد باید تعریف رسانه و استفاده از آن در کشور تغییر کند، هر چند شاید برخی از دستگاه ها به دلیل عملکرد تمام انتقادی تعدادی از رسانه ها سکوت را بر خبری نمودن موضوع ترجیح داده اند و ما نیز این عملکرد رسانه را محکوم می کنیم اما به آن معتقدیم که کار خوب و حرکت مثبت باید بازگو شود تا علاوه بر تحقق منویات رهبری مبنی بر القاء امید در جامعه، عملکرد آن دستگاه نیز رسانه ای شود و این خود بار انتقاد از آن اداره و یا دستگاه را کم می کند، اما متاسفانه در شهرستانهای کوچک هنوز فرهنگ استفاده از خبر و خبرنگار به روشنی درک نشده و یا از آن کم بهره اند.

یکی از وظایف مهم رسانه در جمهوری اسلامی ایران نشر آرمانها و ارزش های نظام، امام راحل، شهدا و مقام عظمای ولایت است و در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری به اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است نیاز روزافزون به وجود رسانه در بدنه امور بیش از پیش دیده می شود.

در ابتدای سال ۱۳۹۳ و در مشهد مقدس رهبر معظم انقلاب نارضایتی خود را از عملکرد اقتصادی دولت یازدهم در چند ماه اخیر اعلام داشتند و تاکید کردند تا دولت تدبیر و امید باید این نقیصه را در سال جاری برطرف کند، غرض برطرف شدن یا نشدن این مشکل نیست بلکه آنچه برای نویسنده اهمیت دارد در حوزه رسانه است، بدون شک دولت محترم برای تحقق منویات رهبری هم در سطح خرد و هم در سطح کلان گام های موثری برداشته است و اقدام به حل مشکلات رفاهی مردم در سطح کلان شهرها، شهرستان ها و روستاها کرده است و مستلزم ایجاد یک جو روانی مثبت و بازتاب این عملکرد حضور رسانه است، رسانه ای که در بسیاری از موارد بدون هیچ چشمداشتی خود را وقف جامعه می کند تا رسالت خود و آنچه در قرآن به آن یاد شده را عملی کند.

متاسفانه مسئولین دولت در تعدادی از شهرستان ها با موضوع رسانه و استفاده از آن به خوبی کنار نیامده اند و حتی در برخی موارد مسئولین کشوری و مقام عالی استان به آن شهر وارد می شوند و با وجود اینکه موضوع اصلا محرمانه نیست از هیچ خبرنگاری دعوت نمی شود و تنها به روابط عمومی همان اداره اکتفا می کنند.

اینها در حالی است که دشمن قسم خورده کشور با به راه انداختن بیش از ۳ هزار شبکه ماهواره ای برای انحراف جوانان ما دست به هر اقدامی می زند و از خود و شرفش می گذرد تا اساس دین و اسلام، اعتقاد به نظام و عملکرد مسئولین در کشور را دروغ و نا کارآمد جلوه دهد ما و مسئولینمان دست بر روی دستان خود گذاشته ایم و روزه سکوت گرفته ایم و بزرگترین کارمان عضویت در کلوب و فیس بوک شده است.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا