اردوغان: مسئولان سانحه معدن مجازات می‌شوند

به گزارش بصیر، اردوغان روز سه‌شنبه (۳۰ اردیبهشت) در جلسه هفتگی‌اش با نمایندگان حزب حاکم گفت: «هیچ کس نمی‌تواند بر این سانحه دلخراش سرپوش بگذارد. تمامی تحقیقات جنایی و اداری انجام خواهد شد و ما نیز به شدت بر آنها نظارت خواهیم کرد.»

وی همچنین ضمن وعده به بهبود نظارت بر معادن ترکیه اظهار داشت: «ما برای افزایش نظارت (بر معادن) و اتخاذ تدابیر لازم از همیشه مصمم‌تر هستیم.»

این اظهارات یک روز پس از آن بیان شد که سه تن از مقامات شرکتِ مسئول معدن سوما به اتهام قتل غیرعمد دستگیر شدند.

رمضان دوغرو، مدیرکل، کن گورکان، مدیر اجرایی شرکت معدنی «سوما کومور» و یک کارشناس فنی روز دوشنبه دستگیر شدند؛ بر این اساس شمار کارکنان این شرکت معدنی که با اتهام قتل غیر عمد روبرو هستند به هشت نفر رسیده است.

تانر ییلدیز وزیر انرژی ترکیه در تاریخ ۱۷ می اعلام کرد سانحه‌ی ۱۳ میِ معدن سوما در استان مانیسا در مجموع ۳۰۱ کشته بر جا گذاشت.

به گفته یک دادستان، گزارش‌های ابتدایی حاکی از آن است که وجود دود در این معدن چند روز پیش از وقوع این حادثه سبب فرو ریختن بخشی از سقف آن و رها شدن گازهای سمی درون معدن شد. به گفته مقامات اکثر قربانیان بر اثر استنشاق گاز سمی جان سپردند.

اردوغان هفته گذشته گفت سوانح معدنی «طبیعتِ کار است». این گفته خشم منتقدان وی را برانگیخت؛ آنها اردوغان را به بی‌توجهی به مصیبت پیش آمده برای معدنچیان متهم کردند.

انفجار معدن سوما در تاریخ ۱۳ می سبب شد مردم ترکیه در شماری از شهرهای این کشور تظاهرات کنند. افزون بر این، دولت نیز به سبب «ناکامی در محافظت از کارگرانِ محبوس شده و نجات آنان» به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا