برخورد با متخلفان تغییر کاربری جنگل توسط قوه مجریه و قضائیه

به گزارش بصیر، هوشنگ خندان‌دل بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری در سالن شماره یک استانداری مازندران، اظهار داشت: بنا به دلایلی کشور با مشکلاتی مواجه است که بیشتر این مشکلات هم در حوزه اقتصادی است.

وی با بیان اینکه شاخص‌های کلان اقتصادی، شاخص‌های خوبی نیست، گفت: از جهت مقابله با بیکاری، مقابله با پایین بودن سطح تولید و مقابله با افزایش نرخ تورم، نیازمند همکاری همه هستیم.

این مسئول یادآور شد: فعالیت‌های عمرانی پیامدهای مثبت با خود به همراه دارد و در مازندران هم شاهد اجرای پروژه‌های عمرانی خوبی هستیم که البته هر یک از اینها با مشکلاتی مواجه هستند و گام‌های سازنده‌ای برای حل این مشکلات باید برداشته شود.

خندان‌دل با اشاره به اینکه شمال کشور تنها متعلق به انسان‌های عصر حاضر نیست و نسل‌های آینده هم باید از این نعمت الهی بهره‌مند شوند، گفت: تغییر کاربری‌های غیرمجاز در شمال کشور نشان می‌دهد دست‌هایی وجود دارد ‌که این نعمت را نه تنها از مردم حال حاضر بلکه از آیندگان هم بگیرد.

معاون عمرانی وزیر کشور با بیان اینکه جنگل به عرصه کاربری‌های غیرمناسب تبدیل می‌شود، ادامه داد: سرعت و آهنگ تغییر کاربری اراضی جنگلی بسیار نگران‌کننده است.

وی با اشاره به اینکه در شمال کشور، هیچ چیز مهم‌تر از این مسئله نیست، اظهار داشت: چرا که در مقابل نعمت خدادادی نباید ناسپاسی کرد.

خندان‌دل با بیان اینکه کسانی که این وضعیت را به وجود آوردند شناسایی و برخورد می‌کنیم، گفت: این مسئله در بالاترین سطح قوه مجریه و قضاییه در حال بررسی است.

وی با اشاره به اینکه زباله هم از دیگر مشکلات مازندران است، تصریح کرد: جای تاسف است که در این سرزمین زیبا و بی‌بدیل در کشور، با نازیبایی‌های ناشی از قرار گرفتن زباله در طبیعت مواجه می‌شویم.‌

خندان‌دل با بیان  اینکه انباشتی از زباله در نزدیکی مجامع شهری و انسانی به وجود آمده است، گفت: زباله مخاطراتی را برای سلامت و  بهداشت مردم و تولیدات کشاورزی به وجود آورده است.

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا