انتقاد صریح الحن یک نماینده مازندرانی در مجلس

تذکر به وزرای بهداشت و اقتصاد/تهدید به استیضاح وزیر کشور/تذکر به تخلف دولت در برداشت از صندوق توسه ملی/بی توجهی به بازنشستگان نساجی

به گزارش بصیر، کمال علی‌پور در نشست علنی (چهارشنبه) مجلس در خصوص پول برداشتی از صندوق توسعه ملی توسط دولت با تأکید بر اینکه دولت در زمینه این برداشت باید پاسخگو باشد، اظهار داشت: این موضوع برای مجلس روشن شود که این پول عظیم خرج چه شده و این خلاف قانون است.

وی در تذکر دیگر به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود:‌ وزیر بهداشت باید نظارتی بر دانشگاه های علوم پزشکی داشته باشد، چرا که شرایط خوبی ندارد؛ همچنین به وزیر اموراقتصاد و دارایی تذکر می دهم در شهرستان قائم‌شهر در رابطه با نساجی با مشکلات بسیاری روبه رو هستیم، چند هزار بازنشسته عزیز نساجی، چندین ماه مطالبات معوقه خود را دریافت نکردند و به خاطر عدم دریافت مطالبات به حق‌شان جلوی مجلس مجبور به تحصن می شوند، وقتی با یازده میلیارد مشکل ۵هزار بازنشسته حل می شود، چرا دولت کوتاهی می کند، این مشکلات باید مرتفع شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس همچنین به وزیر اقتصاد در خصوص مطالبات بازنشستگان صندوق فولاد سوادکوه تذکر داد.

علی‌پور در تذکری به وزیر نیرو و جهاد کشاورزی در خصوص قطع آب سرچشمه های خطیرکوه و انتقال آن به سمنان خطاب به دو وزیر و دولت گفت: صنعت سوادکوه که تعطیل شد، حداقل آب را بر روی کشاورزان ما نبندید و بگذارید مردم مهربان سوادکوه روزی حلال‌شان را از راه کشاورزی به دست آورند.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عزل یکی از فرمانداران کشور، ابراز داشت: استیضاح وزیر کشور را به هیأت رئیسه مجلس خواهیم داد.

وی طی تذکری شفاهی وزیر کشور را خطاب قرار داد و ادامه داد: آقای وزیر! یک جا به مجلس استانی یا فرمانداری به مجلس توهین می‌کند، مجلس که جای بحث و تصمیم‌گیرنده است هیچ برخوردی صورت نمی‌گیرد، گویا وزیر کشور از خود اختیاری ندارد اما جای دیگر فرمانداری از سخنرانی یک آقا جلوگیری می‌کند، وادارش می‌کند استعفا دهد.

نماینده مردم در خانه ملت تأکید کرد: وزیر کشور باید در این زمینه پاسخگو باشد، همکاران عزیزم از دیروز پیگیری کردند تا استیضاح وزیر کشور تقدیم هیأت رئیسه شود.

رحمانی فضلی درباره نتیجه بررسی‌های هیات پیگیری علل لغو همایش ملی تبیین شخصیت علمی حضرت امام خمینی (ره) در بروجرد گفته بود: فرماندار بروجرد ضمن پذیرش قصور خود استعفا داد. استعفایی که ایشان داده است، از طرف استاندار پذیرفته شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا