معاون اداره کل ورزش و جوانان مازندران مطرح کرد

جوانان مازندرانی یک سوم جمعیت استان را تشکیل می‎دهند

به گزارش بصیر به نقل از بلاغ،  مجتبی قدمی عصر (پنج شنبه) در جلسه نخستین ستاد ساماندهی جوانان شهرستان بابل اظهار داشت: در حوزه شهرستانی اعتبارات زیرساختی مناسبی به شهرستان بابل اختصاص نیافته است.

وی افزود: حوزه جوانان حوزه بسیار گسترده‌ای است و اداره کل ورزش و جوانان به تنهایی قادر به رفع مشکلات جوانان نیست.

معاون ورزش و جوانان مازندران با اشاره به تشکیل ستاد ساماندهی امور جوانان در کشور اشاره کرد و گفت: در استان‌ها نیز این ستاد در حال شکل‌گیری است.

قدمی اضافه کرد: در سال جاری دو جلسه ستاد ساماندهی جوانان در استان و پنج ستاد شهرستانی در مازندران برگزار شد.

این مسئول با اعلام اینکه خروجی هر جلسه باید حل یکی از مشکلات جوانان باشد تصریح کرد: مصوبات برخی جلسات اجرایی نمی‌شود، به جای تعدد مصوبات نسبت به اجرایی کردن مصوبات اقدام کنیم.

معاون اداره کل ورزش و جوانان مازندران رفع مشکل معیشتی، اشتغال، مسکن، ازدواج جوانان و فعال کردن جوانان در تشکلات سازمان‌های مردم نهاد را از اصول کلی برنامه‌های ساماندهی امور جوانان اعلام کرد و گفت: بررسی کاهش آسیب‌های اجتماعی مثل اعتیاد، خشونت و طلاق نیز در این ستاد پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تضعیف جوانان در هر جامعه‌ای سبب اختلال در محورهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی می‌شود تصریح کرد: مازندران ۹۵۰ هزار نفر جوان دارد که داشتن این تعداد جوانان یکی از ظرفیت‌های بالقوه استان محسوب می‌شود و رسالت کسانی که در این حوزه کار می‌کنند سنگین است.

قدمی به اجرای هفت برنامه محوری در هفته جوان اشاره کرد و بیان داشت: به مناسبت هفته جوان هفت برنامه ویژه محوری در سطح شهرستان‌ها پیش‌بینی شده است که بابل جزو این شهرستان‌ها محسوب می‌شود.

این مسئول اذعان داشت: باید برنامه‌ریزی مدونی به مناسبت هفته جوان در استان اجرائی شود و فضاسازی و تبلیغات محیطی مناسبی نیز صورت گیرد.

قدمی گفت: دیدار با خانواده شهدای جوان، برگزاری جشن خیابانی، شناسایی و تجلیل از جوانان نخبه در محورهای مختلف و رشته‌های متنوع در این هفته از مهمترین برنامه‌های هفته جوان است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا