فراموش‌نشدنی‌ترین افتتاحیه‌ها کدامند؟+تصاویر

به گزارش بصیر، ۴ ماه تا بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون زمان باقی است که در این رقابت‌ها ۱۳ هزار ورزشکار از ۴۵ کشور در ۳۶ رشته با یکدیگر رقابت خواهند کرد. اما قبل ازآغاز مسابقات جشن‌هایی در ورزش وجود دارد که این بازی‌ها را برای تماشاگران جذاب تر می‌کند و آن افتتاحیه بازی‌ها به ویژه افتتاحیه بازی‌های آسیایی و المپیک است.

 این جشن‌ها فرصتی برای میزبان است تا فرهنگ و ارزش‌های کشور خود را به معرض نمایش بگذارد. به طور کلی در تاریخ ورزش دنیا ۱۰۰ مراسم افتتاحیه و اختتامیه بی‌نظیر وجود داشته است که در ادامه به آن اشاره می‌شود.

*بازی‌های آسیایی هیروشیما در سال ۱۹۹۴

موضوع اصلی در این بازی‌ها برقراری صلح و هماهنگی در بین کشورهای آسیایی است. بازی‌های آسیایی هیروشیما اولین بازی‌های آسیایی بود که ۵ کشور شوروی یعنی قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان که تازه استقلال پیدا کرده بودند را در بر می‌گرفت و ژاپن اولین کشوری بود که بازی‌ها را در شهری غیر از پایتخت برگزار کرد.

افتتاحیه در هیروشیما برگزار شد که روی صلح و هماهنگی تاکید داشت چرا که انفجار اولین بمب اتم در جنگ دوم جهانی در این شهر اتفاق افتاد. در این افتتاحیه خوانندگانی از ژاپن، تایلند، چین و فیلیپین شرکت داشتند تا به عنوان یک کنسرت آسیایی صلح را ترویج دهند.

*المپیک ۲۰۰۴ آتن

المپیک ۲۰۰۴ آتن به عنوان یکی از فراموش نشدنی‌ترین جشن‌ها در طول تاریخ ورزش است که ژاک روگ، رئیس سابق کمیته بین‌المللی المپیک از آن به عنوان بازی‌های رویایی و فراموش‌نشدنی یاد کرده است. بعد از مسابقات، آتن از شرایط میزبانی استفاده کرد و از نظر توسعه چشمگیری ایجاد کرد که این دستاوردها شامل فردوگاه جدید، کمربندهای جاده و سیستم مترو بود.

 

در سال ۲۰۰۴، دوره غم و اندوه برای تمام بشریت بود؛ جنگ عراق و ترور انسان‌ها که جهان به یک پیام برای امیدواری نیاز داشت. در طول برگزاری جشن افتتاحیه المپیک آتن که در استادیوم المپیک ماروسی یونان برگزار شد، معماری هنرمندانه‌ای از صلح وجود داشت که به خداهای قدیمی یونان اختصاص پیدا می‌کرد. افتتاحیه با ۲۸ ثانیه شمارش معکوس آغاز شد که به معنای برگزاری ۲۸ المپیک قبلی بود که یونان برگزار کننده اولین دوره آن به شمار می‌رود. کودکان یونانی با پرچم‌های یونان از دریای اژه با قایق‌های کاغذی عبور می‌کردند که یک نمایش فراموش‌نشدنی با استفاده از تکنولوژی بود که قبل از این هیچ وقت در استادیوم استفاده نشده بود. این افتتاحیه با نمایش و نورافشانی زیبا و نو همراه بود. این جشن یک پیام داشت: صلح و زیبایی یک تمدن.

 

*بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰

این بازی‌ها در گوانگجو برگزار شد. شهر دوم چینی‌ها که میزبان بازی‌های آسیایی بود. گوانگجو با ۳ شهر دونگ گان، فوشان و شان وی میزبانی را به صورت مشترک برعهده داشتند. گوانگجو با ۵۳ محل برگزاری بازی‌ها و ۹۷۰۴ ورزشکار از ۴۵ کشور عضو شورای المپیک آسیا بزرگترین رقابت در تاریخ برگزاری بازی‌های آسیایی بود. بازی‌های آسیایی گوانگجو در جزیره هایژانشا در رودخانه پیر برگزار شد که اولین بار در تاریخ بازی‌های آسیایی بود که در استادیوم اصلی برگزار نشد. در افتتاحیه این بازی‌ها ۶ هزار اجرا کننده حضور داشتند که نمایش آنها ۳ ساعت به طول انجامید و خواننده کره‌ای در آن به اجرا پرداخت.

 


 

*بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴

افتتاحیه این بازی‌ها با ترکیب عناصر فرهنگ سنتی کره‌جنوبی و تکنولوژی مدرن برگزار خواهد شد. این جشن به وسیله ایم وون تیک تهیه کننده فیلم‌های کره تدارک دیده شده است. ایم وون فیلم‌های هنری زیادی را تهیه کنندگی کرده است. وی به دنبال نشان دادن زیبایی کره است که اساس آن ارتباط کشورهای آسیایی با یکدیگر است.

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا