سوریه در آستانه انتخابات سرنوشت‌ساز

به گزارش بصیر، سه سال و چهار ماه پیش توطئه گران بعد از آن که اعتراضات بحق برخی از سوری ها در چند استان و درخواست آنان برای اعمال تغییراتی در ساختارها و شیوه های اداری و مقابله با فساد، را دیدند، همچون موج سوارانی ماهر، فرصت را غنیمت شمردند و سعی کردند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند و نیش زهرآگین خود را به سوریه به عنوان یکی از محورهای اصلی مقاومت علیه صهیونیست ها بزنند و به سوری ها بفهمانند که تاوان کرنش نکردن در برابر خواسته های آنان چیست.

روند به ظاهر اعتراضات مردمی خیلی سریع جایش را به اقدامات خشن و براندازانه و اعمال تروریستی در مناطق مختلف سوریه داد و آنگاه بود که فوج فوج تروریست ها، با پول های نفتی هنگفت برخی کشورهای عربی منطقه و با همراهی آشکار چند همسایه، از ده ها کشور دنیا خود را به سوریه رساندند تا در پیمانی به ظاهر نانوشته، به عناوین مختلف، خون سوری ها را بریزند و کشورشان را به نابودی بکشانند.

آنها به بشار اسد، رییس جمهور چهل و شش ساله سوریه پیام داده بودند که اگر از جمهوری اسلامی ایران، حزب الله لبنان و محور مقاومت علیه صهیونیست ها جدا شود، همه ناآرامی ها در کشورش در طرفه العینی به پایان می رسد و می تواند سالیان سال بی دغدغه و مشکل حکومت کند و در غیر این صورت باید آماده سرنگونی باشد.

کار به جایی رسید که در نیمه های تابستان ۹۱، ده ها هزار تروریست و فرد مسلح عملیات وسیع حمله به دمشق و حلب، دو استان مهم را به طور تقریبا همزمان آغاز کردند و حامیان پرشمار رسانه ای آنان، ساز سقوط قریب الوقوع نظام سوریه را می زدند و بر طبل پیروزی می کوبیدند.

اما امروز، ورق در بسیاری از مناطق سوریه برگشته و گروه های مسلح مخالف نظام سوریه و تروریست ها و حامیانشان این مساله را بخوبی درک کرده اند.

اعتراف اخضر ابراهیمی شاید نشانه ای از این برداشت دیرهنگام باشد. نماینده ویژه پیشین سازمان ملل در امور سوریه چند هفته پیش از استعفایش با بیان این که پیروزی بشار اسد بر گروه های تروریستی در سوریه نزدیک است، گفته بود، بسیاری از کشورهای اروپایی امروز تقریبا به طور کامل مطمئن شده اند که نظام بشار اسد جایگزینی ندارد و بین مخالفان سوریه نیز هیچ شخصیتی نیست که بتواند بشار اسد را در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی سوریه شکست بدهد.

گرچه آمریکا، فرانسه، انگلیس و همپیمانان عرب منطقه ای آنها اعلام کرده اند که انتخابات ریاست جمهوری سوریه را به رسمیت نمی شناسند، اما نظام و دولت سوریه به نمایندگی از اکثریت قاطع سوری ها تصمیم به برگزاری این انتخابات مهم و سرنوشت ساز دارند.

اینک بشار اسد که با گذشت این زمان سخت، به ۴۹ سالگی رسیده و به فردی باتجربه تر در عرصه منطقه و بین الملل تبدیل شده، هفتم خرداد در سفارتخانه های سوریه در خارج از کشور و سیزدهم خرداد در صندوق های اخذ رای در داخل کشور با حسن عبدالله النوری ۵۴ ساله و ماهر عبدالحفیظ حجار ۴۷ ساله رقابت می کند؛ رقابتی که صرف نظر از نتیجه آن، پایانی است بر مرحله اول توطئه علیه سوریه که همان سرنگونی نظام این کشور بود و اینک با رسیدن به ایستگاه چهلمین ماه، به رویایی دست نیافتنی برای طراحان این توطئه شوم تبدیل شده است.

 

صدخبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا