ناوگروه صلح و دوستی نیروی دریایی ارتش به بوشهر بازگشت

به گزارش بصیر به نقل از فرهنگ نیوز ، عباسیان فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی ارتش در آئین استقبال از این ناوگروه گفت: یگان‌های نیروی دریایی با پیروی از قوانین بین‌المللی تلاش می‌کنند فرهنگ غنی کشورمان و پیام صلح و دوستی را به سایر کشورها بویژه کشورهای منطقه منتقل کنند.

وی افزود: ناوگروه صلح و دوستی ارتش اعزامی به پاکستان متشکل از پنج فروند یکان های شناور اعزامی شامل زیردریایی، یک فروند ناو سوخت رسان، دو فروند ناوموشک‌انداز و یک فروند ناو پشتیبانی رزمی بود که سه فروند از این شناورها شامل ناوموشک‌انداز و ناو پشتیبانی رزمی متعلق به استان بوشهر و دو فروند دیگر متعلق به منطقه یکم است.

وی اظهارکرد: ماموریت این ناوگروه یک ماه به طول انجامید و در این مدت این ناوگروه ۱۴۰۰ مایل دریایی دریانوردی کرد و پیام صلح و دوستی جمهوری اسلامی ایران را به کشور پاکستان انتقال داد.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی ارتش گفت: ناوگروه صلح و دوستی اعزامی به پاکستان در ماموریت خود علاوه بر ملاقات با مقام های این کشور همسایه، پیام صلح و دوستی جمهوری اسلامی را نیز به جهانیان ابلاغ کرد.

وی اظهار کرد: منطقه دوم نیروی دریایی در مبارزه با پدیده دزدان دریایی و در اعزام ناوگروه های صلح و دوستی فعال است.

وی گفت: منطقه دوم نیروی دریایی علاوه بر این که با اعزام ناوهای موشک انداز در رزمایش مشترک امداد و نجات دریایی با کشور دوست عمان شرکت داشته اکنون نیز در اعزام سی امین ناوگروه و اعزام ناوگروه صلح ودوستی حضوری فعال دارد.

عباسیان اظهار کرد: منطقه دوم نیروی دریایی ارتش شهدای زیادی در هشت سال دفاع مقدس و آزادی خرمشهر تقدیم کشور کرد و با حضور بالگردها، هواناوها و تکاوران خود نقشی ارزنده در دفاع مقدس بویژه ۳۴ روز مقاومت خرمشهر داشت.

وی گفت: حراست از منافع نظام جمهوری اسلامی ایران درآب های دور دست، اقیانوس هند و سایر آبها و مبارزه با پدیده دزدان دریایی و دیگر مراودات دریایی که حامل پیام های صلح و دوستی است از ماموریت های نیروی دریایی ارتش می باشد و منطقه دوم نیز سهم بسزایی در این ماموریت ها دارد.

فرمانده ناوگروه صلح و دوستی اعزامی به بندر کراچی کشور پاکستان گفت: شناسایی و رهگیری ۱۲ فروند واحد نظامی سطحی و پروازی، شناسایی و رهگیری ۴۵ فروند کشتی تجاری، اجرای ۵۰ ساعت آموزش عملی برای ارتقای توان رزمی و اجرای حفاظت فیزیکی از جمله اقدامات این ناوگروه است.

وی همچنین افزود: در مدت اقامت چهار روزه این ناوگروه در بندر کراچی، دیدارهایی در بالاترین سطوح مقام های نیروی دریایی منطقه کراچی و سفارت جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت.

وی بیان کرد: در این دیدارها، حضور زیردریایی کلاس غدیر برای نخستین بار در منطقه شمال اقیانوس هند و در این فاصله عملیاتی تعجب و تحسین همگان را برانگیخت.

وی اهداف ناوگروه صلح و دوستی را اجرای منویات رهبر معظم انقلاب، برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران، ارائه توان عملیاتی در آب های بین المللی، انتقال فرهنگ دریایی بین ایران و پاکستان، انتقال ابلاغ پیام صلح و دوستی، انتقال تجارب و دانش، ارزیابی توان ماندگاری یکان های رزمی با تناژ پائین دردریاهای دوردست، برنامه ریزی و انجام آموزش ها و تمرین های عملیاتی رزمی عنوان کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر هم در این آئین گفت: فتح خرمشهر در سوم خرداد سرفصل نوینی در عرصه پیروزی های سلسله وار رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بود.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری افزود: ایمان، جهاد، دانش نظامی و قدرت بالای عملیات میدانی از مولفه های پیروزی جوانان این آب و خاک در عملیات غرور آفرین بیت المقدس بود.

وی اضافه کرد: حضور نیروی دریایی راهبردی در آب راه­های بین المللی برای صیانت دریایی و پیام آوری صلح و دوستی، برگ زرین دیگری است که برافتخارات این نیرو افزوده شده است.

آیت الله صفایی بوشهری اظهارکرد: برخورداری از ساختار دانش بنیان ستادی، تجهیرات پیشرفته الکترونیکی، ایجاد هماهنگی و حضور قدرتمند در جغرافیای میدانی باعث شده تا نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از قوی ترین نیروهای مسلح جهان به شمار بروند.

وی گفت: حضور ناوگروه های مختلف نیروی دریایی در قالب صیانت از منافع جمهوری اسلامی ایران و صلح و دوستی در آب های بین المللی و دور دست را مدیون انقلاب اسلامی و هدایت های مدبرانه فرماندهی معظم کل قوا هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا