واکنش احمدی مقدم به اعدام مه آفرید

به گزارش بصیر به نقل از فرهنگ نیوز ، سردار اسماعیل احمدی مقدم صبح شنبه در حاشیه صبحگاه مشترک نیروی انتظامی در جمع خبرنگاران در واکنش به اعدام مه آفرید امیرخسروی اظهار داشت: برخورد با مفسدان اقتصادی و قاطعیت در آن جنبه پیشگیری دارد اما مهمتر آن است که ساختار بهبود یابد تا شاهد بازتولید این گونه مفاسد نباشیم.

وی در مورد معرفی ۱۸ هزار بدحجاب به قوه قضائیه از سوی پلیس گفت: اعلام این آمار ضرورتی نداشت و آمار موجود در شورای اجتماعی کشور مطرح شده است. خوشبختانه شاهد کاهش معرفی بدحجابان نسبت به سالهای گذشته هستیم و تلاش پلیس این است که در محل به افراد هنجارشکن تذکر دهد و افرادی که به قوه قضائیه معرفی شدند کسانی هستند که چندین بار از پلیس تذکر گرفته اند.

رئیس پلیس کشور افزود: تعداد افرادی که به قوه قضائیه معرفی شدند نسبت به جمعیت کشور عدد زیادی نیست.

وی با بیان اینکه تذکر به بدحجابان در نیروی انتظامی بازداشت نیست، افزود: ماموران و مشاوران سعی می کنند با مشورت و کمک خانواده ها این افراد را ارشاد کنند.

به گفته احمدی مقدم ، تنها ۵ درصد از افراد به دلیل بی حجابی به مراکز انتظامی منتقل می شوند و نیم درصد آنها به مراجع قضائی معرفی می شوند؛ این در حالی است که نیم درصد افراد منتقل شده نیز به هنجارشکنی خود ادامه می دهند.

وی خواستار اعمال مجازات های سنگین برای سارقان شد و افزود: علاوه بر مجازات های سنگین باید مبارزه و سرعت کشف را افزایش دهیم.

رئیس پلیس کشور با بیان اینکه باید در زیرساخت های رایانه ای و شبکه ها بازنگری انجام شود، افزود: انجام نظارت های مستمر و موثر می تواند از این که عده ای پول بادآورده به جیب بزنند جلوگیری کند چرا که این موضوع در شان نظام و مردم نیست.

وی در پایان در مورد دریافت یارانه ماموران نیروی انتظامی گفت: ثبت نام توسط ستادکل و دستگاه های امنیتی انجام شد تا اطلاعات اعضا حفظ شود. در مرحله دوم نیز به دلیل ابهامات در میزان حقوق پایه ماموران تاخیراتی به وجود آمد اما دولت به قولش عمل کرد و نیروهای پلیس یارانه می گیرند.

پلیس محدود کننده آزادی های جامعه نیست

سردار اسماعیل احمدی مقدم  همچین صبح شنبه در صبحگاه مشترک نیروی انتظامی با بیان این که پلیس محدود کننده آزادی های جامعه نیست، اظهار داشت: پلیس اجازه نمی دهد که جامعه گرفتار فساد شود و در مقابله با فساد اجتماعی و اخلاقی از استقلال کشور مراقبت می کند.

وی ادامه داد: اجازه نمی دهیم افراد جامعه گرفتار فساد شوند زیرا ما مدافع امنیت و هویت هستیم.

عده ای تلاش می کنند دولت و نظام محدودیتهایی را در عرصه فرهنگ و فضای مجازی به وجود آورد

رئیس پلیس کشور با اعلام این که عده ای تلاش می کنند دولت و نظام محدودیت هایی را در عرصه فرهنگ و فضای مجازی به وجود آورد، تاکید کرد: این افراد از آزادی هایی که وجود دارد سوء استفاده می کنند. وقتی می گوییم باید با ناهنجاری های فرهنگی برخورد شود و این موضوع رفع شود به دنبال ترویج کشف حجاب رفتند موضوعی که هیچ واکنشی در سطح جامعه نداشت.

به گفته وی، این افراد مسئول اعمال محدودیت هستند و به بهانه های ترفیع و آزادی تلاش می کنند جرم، شهوترانی، ابتذال، بی هویتی و ناامنی را ترویج دهند.

احمدی مقدم در بخش دیگری از سخنان با اعلام اینکه ثبات اقتصادی و سیاسی در کشور به وجود آمده است، تاکید کرد: حمایت دولت از پلیس و وجود ثبات اقتصادی و سیاسی باعث شد تمام جرایم به جز سرقت کاهش یابد و در سال جاری نیز شاهد شیب نزولی سرقت خواهیم بود.

ایران از نظر شاخص های جرم و امنیت اجتماعی در بهترین شرایط است

وی با اعلام این که عده ای سعی دارند مردم و جناح ها را درگیر نشان دهند افزود: امروز از آمارهای اینترپل، مراجع بین المللی و UNODC می توان فهمید که ایران از نظر شاخص های جرم و امنیت اجتماعی در بهترین شرایط نسبت به سایر کشورهای توسعه یافته قرار دارد. این موضوع ادعا نیست و آمارهای بین المللی تایید کننده این قضیه است.

به گفته رئیس پلیس کشور امروز دشمن تلاش می کند میان دولت، مردم و سیاستمداران تفرقه ایجاد کند چرا که برایش قابل تحمل نیست که با وجود مشکلات و فشارها ایران به سمت جلو حرکت می کند.

وی در مورد مذاکرات هسته ای نیز گفت: ایران به دنبال نشان دادن حقانیتش است و برخی که فکر می کنند چون به مذاکره تن داده ایم باید عقب نشینی کنیم این موضوع صحیح نیست.

احمدی مقدم ادامه داد: دشمن به بهانه هسته ای و بهانه هایی چون قدرت موشکی و حقوق بشر هر روز بهانه ها را اضافه می کند و هر آن چه که موجب الگوسازی و پیشرفت ایران شود دشمن آن را برنتابیده و در برابر آن ایستادگی می کند باید بدانیم که آنها استقلال ما را هدف گرفته اند.

وی افزود: داشتن استقلال هزینه دارد و مردم این هزینه را با ایستادگی متقبل شده اند. در گذشته منافقان با شعار دموکراسی در کنار مردم قرار داشتند اما امروز به عنوان مدافع آزادی گرداننده سایت های خارج از کشور هستند و تبلیغ بی حجابی می کنند. آنها در سایت هایشان می گویند چرا مردم مستقل هستند و باید بیایند وابسته شوند.

رئیس پلیس کشور با بیان این که نباید به دشمنان اعتماد کنیم، گفت: رسانه سلاح گمراه کننده است و دشمنان در لباس دوست ظاهر می شوند، ما همیشه باید هوشیار باشیم و آمادگی مان را حفظ کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: آزادسازی خرمشهر تیر خلاصی بر افرادی بود که سال ها بر سر اروند با ایران درگیری داشتند وسعی می کردند ضعف عراق را با دسترسی به خلیج فارس از بین ببرند.

احمدی مقدم ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی با آزادسازی خرمشهر تثبیت شد و آزادسازی خرمشهر در جدیدی برای موفقیت های بیشتر بود.

به گفته وی آزادسازی خرمشهر لایه های مختلفی دارد که باید بررسی شود و آزادسازی این شهر در تاریخ بی سابقه بود به گونه ای که یک وجب از خاک ایران جدا نشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا