کوبیدن به طبل اختلافات به نظام ما ضربه می‌زند/ ارزش‌های دفاع مقدس همچون خون شهدا و پیروی از فرمایشات رهبری است

به گزارش بصیر به نقل از خبرنگار فرهنگی «خبرگزاری دانشجو»، ظهر امروز چهارمین دوره تجلیل از خادمان راهیان نور با حضور دکتر محمدودوود حیدری، رئیس سازمان بسیج دانشجویی؛ سردار علی فضلی، فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج؛ فرجی دانا، وزیر علوم و سیدضیاء هاشمی، معاون فرهنگی وزارت علوم در محل ساختمان این وزارتخانه برگزار شد.

 

فرجی دانا، وزیر علوم در این مراسم گفت: تقارن این جلسه با سوم خرداد ما را بیش از پیش به یاد مسئولیتمان در پاسداشت خون شهدا می اندازد.

 

وی ادامه داد: آن قدر ارزش های دفاع مقدس و فضای حاکم بر آن ما را احاطه کرده که قدر آن را نمی دانیم مانند یک ماهی که قدر آب را نمی داند، برای این مطلب یک نمونه در ذهنم دارم؛ در کنفرانسی که بیش از ۱۰سال قبل در آمریکا برگزار شد، یک ایرانی موفق در تجارت خارج از کشور به دیدن من آمد، او می خواست کار خیری انجام دهد، اما نمی دانست چگونه باید این کار را به انجام برساند، بنابراین با هواپیما به دیدن من آمد تا ببیند چه کار می تواند در این زمینه انجام دهد. او به کلی از منش ما بدش می آمد، اما جمله ای گفت که برای من تکان دهنده بود او به من گفت که خودتان می دانید من از عقاید شما خوشم نمی آید، اما نباید کتمان کنیم که در زمان معاصر، تنها زمانی که به خاک ایران تاخته شد، اما ذره ای از این خاک به دست دشمن نیفتاد همین زمان دفاع مقدس بود.

 

فرجی دانا در این زمینه ادامه داد: این یک استثنا است که به ما حمله شده، اما خاک ما از دست نرفته است، این استثنا وجه دیگری نیز دارد و آن این است که ما از نظر عِده و عُده چیزی در مقابل دشمن نداشتیم، اما با این حال در این جنگ پیروز شدیم. وقتی یک طرف تا دندان مسلح است و ما حتی بدون آمادگی پیروز شدیم یعنی چیزی بجز سلاح در این پیروزی دخیل بوده است، آن چیزی که موجب پیروزی ما شد همین ارزش هاست، اما این قدر این ارزش ها ما را احاطه کرده که قدر آن را نمی دانیم.

 

وزیر علوم ادامه داد: بنده افتخار خواهم داشت اگر من را به خدمتگزاری بپذیرید تا این ارزش ها را منتقل کنم، ارزش های دفاع مقدس همچون خون شهداء، پیروی از فرمایشات رهبر انقلاب و …، اما یکی از ارزش های دفاع مقدس وحدت کلمه بود، امام خمینی(ره) در بسیاری از سخنرانی ها به وحدت کلمه اصرار می ورزیدند، رمز پیروزی ما وحدت کلمه است، بنابراین کوبیدن به طبل اختلافات به نظام ما ضربه می زند، همه مردم در اصول پایبند هستند، البته اختلاف سلیقه همیشه بوده است. اقدامات و مدیریت جهادی یعنی خود را ندیدن، یعنی بدون ریا و بی پیرایه برای فرهنگ کشور کار کردن. من خوشحالم که چنین مطالبی را در چنین جلسه ای طرح می کنم.

 

وزیر علوم در پایان گفت: پیشنهادهای خوبی در این جلسه داده شد؛ اینکه هدفگذاری کنیم تا دانشجویان ما حداقل یک بار اردوهای راهیان نور بروند پیشنهاد بسیار خوبی است. در این زمینه باید دکتر هاشمی و دکتر میرزایی برنامه ریزی های مناسب را انجام دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا