در ارزیابی موفقیت دولت ها، بهبود شاخصه های فرهنگی باید ارزش طراز اول محسوب شود

به گزارش بصیر به نقل از گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در مراسم پاسداشت سوم خرداد و روز ملی مقاومت، پیروزی و ایثار که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد گفت: در دوران دفاع مقدس تمام ابرقدرت های جهان پشتیبان رژیم بعث بودند و ثروت کشورهای ثروتمند منطقه در اختیار این رژیم بود و همه در مقابل یک ملت تازه انقلاب کرده صف آرایی کردند ولی این ملت با دست خالی ایستادگی و با فرمانبری از ولایت پیروز میدان بود.

 

سردار نقدی یوم الله را روز تجلی قدرت الهی خوانده و افزود: طبق آیه ۵ سوره ابراهیم، وعده الهی این است که یوم الله نصیب مومنان “صبار شکور” خواهد شد و رزمندگان در عملیات الی بیت المقدس “صبار شکور” بودند و از این رو یوم الله سوم خرداد نصیب ملت ایران شد.

 

وی تشبیه مقام معظم ولایت را از سال‌های دفاع مقدس به تابلویی زیبا و ظریف یادآور شده و تصریح کرد: آن روزها هم کسانی بودند که باور نداشتند می توان در مقابل این دشمن ایستادگی کرد و حرف از سازش می زدند ولی ملت در مقابل این دشمن ایستادگی کرده و در نتیجه این نصرت و پیروزی بزرگ بدست آمد.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین ضمن بیان روایتی از عملیات الی بیت المقدس ادامه داد: در آن ایام دشمن تمام توان خود را برای شکست نظامی این انقلاب بکار بست اما ملت ما با اقتدار ناشی از ایمان و پیوستگی به خدا و اطاعت از ولایت پیروز شد و دشمن را ناکام گذاشت.

 

وی با بیان اینکه امروز دشمن عامل این اقتدار را هدف قرار داده و تمام توان و همت خود را برای گرفتن ایمان مردم بکار بسته است خاطرنشان کرد: دشمن با ابزارهای جدیدی مانند بیش از چهار هزار شبکه ماهواره ای که بسیاری از آنها به زبان فارسی و گویش های محلی مردم ایران است و همچنین ترویج فساد و فحشا، مشروبات الکلی، مواد مخدر و روانگردان همراه با نفوذ و گسترش پایگاه های اینترنتی فاسد و مستهجن و… برای از بین بردن ایمان مردم به میدان آمده است.

 

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج با بیان اینکه باید باور داشت پیام انقلاب اسلامی مبتنی بر فطرت است و نباید ترسید و میدان را خالی کرد گفت: اگر همچون رزمندگان دفاع مقدس به خدا و تحقق وعده های الهی برای خلق یوم الله ایمان داشته باشیم بی شک، هم در عرصه فرهنگ و هم در عرصه اقتصاد شاهد خلق حماسه و یوم الله خواهیم بود.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنان که آن روزها چشم مردم در انتظار قدوم رزمنده ها و شنیدن مارش پیروزی از رادیو و تلویزیون بود امروز نیز مردم از وزارت ارشاد انتظار دارند تا با عملیات پیروزمندانه و با اتکال به خداوند در عرصه فرهنگ نیز نوای پیروزی را بشنوند.

 

سردار نقدی تکرار حماسه آن روزها را سخت و غیرممکن ندانسته و تاکید کرد: اگر دولت، وزارت ارشاد و دستگاه های فرهنگی به وظایف فرهنگی مصرّح در قانون اساسی عمل کنند یوم الله سوم خرداد در فرهنگ رقم می خورد و حماسه فرهنگی خلق می شود.

 

وی به بند یک از اصل سوم قانون اساسی که بر ایجاد محیط مساعد برای رشد فضایل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوا و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی تاکید دارد اشاره نموده و اظهار داشت: اگر واقعا شبکه های اجتماعی اینترنتی و برنامه های شبکه های ماهواره ای در بین مردم و جوانان ما باعث ترویج و رشد فضایل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوا و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی شود باید نسبت به ترویج، توسعه و نفوذ آنها بین مردم تلاش کرد و مروج آن بود ولی اگر اینطور نیست باید آنها را نهی کرد.

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: بسیاری از مسائل و موضوعات فرهنگی قابل اندازه گیری نیستند مثل میزان دروغ و غیبت در بین مردم ولی آثار آنها در جای دیگری تجلی پیدا می کند که قابل اندازه گیری است مانند افزایش و یا کاهش شاخصه هایی همچون آمار طلاق، سن ازدواج، تعداد پرونده در دادگاه ها، حیا و عفت عمومی، امید به زندگی و شاخصه هایی از این دست.

 

وی با بیان اینکه در ارزیابی موفقیت یک دولت نبایست صرفا به آمار توسعه عمرانی و… اکتفا نمود تصریح کرد: اینها مسائل مهمی است اما مهم تر از آن مسئله فرهنگ است و در پایان کار هر دولت باید آمار این شاخصه ها در ارزیابی موفقیت و یا عدم موفقیت آن دولت لحاظ شود و اگر تا به حال چنین کرده بودیم خطاهای بزرگ فرهنگی که اتفاق افتاده به وقوع نمی پیوست.

 

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج در همین زمینه افزود: در ارزیابی موفقیت دولت ها بهبود شاخصه های فرهنگی باید ارزش طراز اول محسوب شود و نباید از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرد گرچه همه قبول دارند دولت در عرصه اقتصاد و فرهنگ نباید تصدی گری کند اما اگر نظارت وجود نداشته باشد فلسفه وجودی این دستگاه چه خواهد بود.

 

وی در پایان سخنان خود بیان امام خامنه ای را مبنی بر اینکه دستگاه اجرایی به جای تصدی گری می باید زمینه حضور مردم را فراهم کند یادآور شده و افزود: ایشان فرمودند اگر دولت موفق شود مثل دوران دفاع مقدس که زمینه حضور مردم در جبهه فراهم شد و مردم از انقلاب دفاع کردند؛ زمینه ی حضور مردم در عرصه فرهنگ را فراهم کند شاهد خلق حماسه ها در این عرصه ها خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا