انتقاد از توهین به مرجعیت و سیاست‌های تساهل و تسامح دولت/ کسب تکلیف از حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی

به گزارش بصیر به نقل از  گروه سیاسی«خبرگزاری دانشجو»، روحانیون و طلاب حوزه علمیه امام صادق(ع) زاهدان با امضاء طوماری ضمن انتقاد از برخی سیاست‌های دولت در باز کردن فضا برای هجمه به مقدسات نسبت به اظهارات توهین آمیز مولوی عبدالحمید به مرجعیت واکنش نشان دادند.

 

در این بیانیه با استناد به درخواست گروه‌ها و اقشار مختلف مردم در سیستان و بلوچستان و مراجعه به حوزه‌های علمیه این استان از آیت‌الله مکارم شیرازی نسبت به نحوه واکنش به به این توهین بی‌سابقه کسب تکلیف شده است.

 

در این بیانیه آمده است: طی چند ماه اخیر فراهم شدن زمینه برای زیر سوال بردن و هجمه به مقدسات موجی از نگرانی ها را در جامعه اسلامی ایران بوجود آورده است؛‌ به گونه‌ای که متاسفانه برخی تساهل و تسامح‌های صورت گرفته شده در بخش‌های از دولت سبب شد که حتی برخی ولایت الهی امیرالمومنین (ع) و احکام غیر قابل تغییر اسلامی مانند قصاص را علنا در افکار عمومی زیر سوال ببرنند.

 

این بیانیه می‌افزاید: پس از ابراز نگرانی رهبر معظم انقلاب در حوزه فرهنگی به عنوان دیده‌بان بزرگ جمهوری اسلامی اینک علائمی دیده می‌شود که بر عمق و وسعت نگرانی ها افزوده است.

 

در این بیانیه می‌خوانیم: در چند روز اخیر توهین به مرجعیت شیعه بر نگرانی ها بیش از پیش افزوده و گروه‌ها و اقشار مختلف مردم نسبت به این اقدام ناروا عمیقا نگران و جریحه دار شده‌اند؛‌ اقدامی که ضمن شکستن یکی از بالاترین خطوط قرمز اسلامی و حاکمیتی جمهوری اسلامی مستقیما وحدت جامعه اسلامی را مورد هدف قرار داده و شدیدا محکوم است.

 

این بیانیه تاکید می‌کند: به کار بردن ادبیات غیر مناسب درباره مرجعیت و علمای انقلابی، مسئله‌ای غیر قابل قبول است که بر هیچکدام از آحاد شیعه و سنی سیستان و بلوچستان توجیهه پذیر نیست.

 

«معتقدیم در این میان متهم اصلی جریحه دار شدن احساسات دینی و مذهبی مردم برخی سیاست ها و سلیقه های بدور از تدبیر دولت در جنوب شرق است که سبب شده عده‌ای تصور کنند، می‌توانند بدون دادن هزینه و بازخواست به بالاترین مقام مذهبی در شیعه و اسلام توهین کنند.»

 

در بخشی دیگر از بیانیه روحانیون و طلاب حوزه علمیه امام صادق (ع) زاهدان آمده است: نکته تلخ‌تر آنکه توهین‌کنندگان بیان کرده‌اند که اعلام دغدغه های مرجعیت و علمای انقلابی در دولت اعتدال جایگاهی ندارد! این سخنان گرچه در وهله اول تعهد و دیانت دولت تدبیر و امید را مورد هدف قرار داده ولی تاکنون سکوت و عدم واکنش در خور شان از طرف مسئولان در این خصوص، متاسفانه تایید ضمنی چنین سخنانی تلقی می‌شود.

 

این بیانیه می‌افزاید: در پایان با توجه به اینکه گروه‌ها و اقشار مختلف مردم با مراجعه به مراجع مذهبی و حوزه های علمیه سیستان و بلوچستان نسبت به واکنش معقول به این اقدام کسب تکلیف کرده‌اند، بنابراین از محضر مبارک مرجع عالیقدر حضرت آیت الله مکارم شیرازی حفظه الله در خواست راهنمایی و کسب تکلیف را در این‌باره داریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا