اختصاصی/ فرمانده حوزه بسیج اصناف شهرستان فریدونکنار در گفتگو با بصیر

سوم خرداد نمادی از عملیات های پیروزمندانه لشکریان مخلص خداست

به گزارش بصیر، ابوالقاسم فرجی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار داشت: عملیات بزرگ بیت المقدس که در تاریخ سوم خرداد ۱۳۶۱ صورت گرفت، یکی از موفق ترین عملیات تاریخ دفاع مقدس است چرا که از حیث آمار موراد منحصر به فردی را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: آزادی بیش از ۵ هزار متر از خاک کشورمان، اسارت حدود ۱۹ هزار سرباز دشمن، هلاکت ۱۶ هزار نیروی دشمن و از همه مهمتر آزادی بندر مهم خرمشهر گوشه ای از دستاوردهای مادی و معنوی این فتح عظیم است.

فرجی خاطرنشان کرد: دشمنی که قصد داشت سه روزه خاک میهن اسلامی ما را فتح کند در مقاومت ۳۴ روزه خرمشهر زمین گیر می شود، نقش مسجد جامع در این دوره بسیار حائز اهمیت است که در واقع فروریختن خط دفاعی مسجد جامع به نشانه فتح کامل شهر از سوی دشمن به حساب می آید.

فرمانده حوزه بسیج اصناف شهرستان فریدونکنار اذعان داشت: سرانجام پس از ۵۷۰ روز اشغال خونین شهر رزمندگان با توکل بر خداوند توانستند خط بطلانی بر این اشغال بکشند و مجددا نماز شکر را در مسجد جامع خرمشهر بر پا بکنند.

فرجی یادآور شد: پیرجماران در خصوص آزادسازی خونین شهر فرمود (خرمشهر را خدا آزاد کرد)، هدف ایشان از بیان مطلب مهم این بود که امداد های غیبی و یاری خداوند به مدد رزمندگان آمد و به نظر می رسید دومین هدف امام عدم غره شدن رزمندگان بوده است.

وی با بیان اینکه جهت گرامیداشت این روز بزرگ که در تاریخ انقلاب اسلامی ایران و ۸ سال دفاع مقدس به عنوان برگ زرینی ثبت و ضبط شد گفت:  به واقع سوم خرداد نمادی از عملیات های پیروزمندانه لشکریان مخلص خداست که باید به نسل های بعدی انتقال داده شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی فریدونکنار در ادامه با اشاره به سخن حضرت امام(فتح خرمشهر فتح خاک نیست فتح ارزشهای اسلامی است)، اظهار داشت: باید این فتح عظیم که با توفیق الهی، ضایعات کم، غنایم بی پایان، هزاران اسیر و کشته، حزب بعث را به تباهی کشید برای میهن عزیز افتخار ابدی به هدیه آورد را دست به دست یکدیگر به نسل های بعدی انتقال دهیم.

فرجی با بیان اینکه از سوی حوزه بسیج اصناف به محوریت پایگاه شهید بدر جهت گرامیداشت این روز بزرگ رژه موتوری به همراه ایستگاه صلواتی در سطح شهرستان برگزار شد، خاطرنشان کرد: در روز چهارم خرداد سالروز مقاومت و پایداری به همراه شورای فرماندهی سپاه ناحیه این شهرستان ضمن حضور در گلزار امام زاده سید محمد ضمن تجدید میثاق با سرداران و شهید شاخص اصناف استان مازندران یاد و نام ۲۴۹ شهید استان مازندران در عملیات بیت المقدس را گرامی داشتیم.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا