قاضی‌القضات متشکریم!

به گزارش بصیر به نقل از فرهنگ نیوز ، کیفردهی به یک اخلالگر کلان در سیستم اقتصادی کشور آن هم در روز آزادسازی خرمشهر علنا این پیام مهم را از سوی مدیران قوه‌قضائیه به ملت مخابره کرد که در جمهوری اسلامی ایران عزم جدی برای آزادسازی منابع و منافع ملی از چنگ اقلیتی که بر گلوگاه‌های بیت‌المال مسلمین چنبره زده‌اند، وجود دارد. رمز آغاز این عملیات را باید از قاضی‌القضات شجاع و شیردل ایرانی پرسید اما پیش‌بینی می‌کنیم با «بسم‌الله القاصم الجبارین…یا علی ابن‌ابی‌طالب» آغاز شده باشد! 
 
قاضی‌القضات به‌رغم همه فشارهای آشکار و پنهان، مصمم است «سهام عدالت» را میان ملت توزیع همگانی کند و ایران را از رانت‌خواران و تضییع‌کنندگان بیت‌المال پس بگیرد. و خدا می‌داند که جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری تشنه ایستادن پشت‌سر یک بهشتی عادل دیگر است. 
 
دستبند به دست کلان‌متهمان فساد اقتصادی زدن و هدایت کردن آنها به سمت چوبه‌دار در زمانه‌ای که دستگیری از مفسد، به رویه ثابت لابی رانت‌خوار سرمایه‌داری در کشور تبدیل شده، بزرگ‌ترین هنر قوه‌قضائیه است. حال که از بالا بالاها به قول مردم شروع کردید جذابیت اخبار پایین‌دستی برای ملت کم می‌شود و ما حتی این صعود طبایع را مدیون طبیعت باکرامت قضات فاضل قوه‌قضائیه هستیم. 
 
ردگیری از مفسدان کلان‌نگر رانت‌خوار صددرصد کار سختی است! چرا که به قول دادستان مومن و متعهدمان دم‌کلفت‌ها کمتر دم به تله می‌دهند و به‌واسطه اشراف اطلاعاتی بر قانون، رد کمتری از فعالیت‌هایشان برجای می‌گذارند اما در مقابل مجازات‌دهی علنی چند مفسد بزرگ، فضا را برای عده بسیار زیادی از رانت‌خواران متوسط و کوچک تنگ خواهد کرد. پیش‌بینی ما این است که رسیدگی به پرونده آقازاده مشهور به «جونیور» و رسیدگی به اتهامات متنوع وی، تا مدتی قیمت سوراخ موش در کشور را در اوج نگاه خواهد داشت! فرصت‌سازی‌های اینچنینی کمک می‌کند جست‌وجوگران عدالت‌پیشه سه‌قوه، زمان بیشتری برای پرداختن به کشفیات قدیمی داشته باشند و در مقابل میزان تخلفات نیز به واسطه همه‌گیری اخبار قلع و قمع مفسدان، کاهش چشمگیری خواهد یافت، ان‌شاءالله.
 
وقتی مبارزه با رانت‌خواران و مفسدان با تاخیر و کندی ناشی از زیاد شدن دست در بازار جرائم پیش رود، خود به خود این پیاممان به مجرمان مخابره می‌شود که «ادامه دهید! هنوز نوبت شما نرسیده است!» اتفاقا این موضوع زمینه وارد آمدن فشار مضاعف به قوه‌قضائیه و رسانه‌ها و مدیران افشا‌کننده تخلفات بزرگ را نیز فراهم می‌سازد که خود مخاطرات دیگری برای نظام به بار خواهد آورد. پس سرعت‌عمل معقول داشتن در برقراری عدالت و احکام الهی نیز کاتالیزور تسریع‌کننده سیستم در کاهش تخلفات و فشارها خواهد بود.
 
ملت باید بدانند لابی رانت‌خواران نظام سرمایه‌داری در کشور ما مجهز به انواع و اقسام ابزارها و وسایل ارتباط‌گیری نیز هستند. ذات قدرت این است که اسباب و وسایل تثبیت و حفظ آن نیز کم‌کم فراهم می‌شود. از صبح اعدام مه‌آفرید خسروی تاکنون شاهد ظهور نظردهندگان «مشکوک و قابل بررسی» در ذیل اخبار حاوی پیام صریح قوه‌قضائیه و عزم جدی قضات عالی کشور برای قطع‌ید دزدان چراغ‌به‌دست سرمایه‌سالار، در فضای مجازی هستیم. بی‌شک هدف مدیران این لابی رسانه‌ای خطرناک مبارزه با جو امیدی است که در میان مردم ایجاد شده است. تشکیک در عزم دستگاه قضا برای مبارزه با مفسدان‌کلان شگرد این اقلیت زرسالار است.
 
اینها همان کسانی هستند که بهشتی مظلوم را دشنام می‌دادند و هر روز مقابل منزل وی تجمع می‌کردند تا دست از سر دلالان نظام سرمایه‌داری در ایران بردارد! کاری نداریم که در پی ارسال آخرین اخطار برای کسانی که تولید ملی را آزادانه «سرطانزا» می‌خوانند و با تشویش اذهان عمومی از گشودن درهای بازار ایران به سمت اقتصاد منحوس نظام سرمایه داری با شعار «واردات بیشتر، زندگی بهتر» در اولین سال حرکت به سمت اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دم می‌زنند، روزنامه «وطن‌امروز» هم «اخطار آخر» را دریافت کرد! 
 
مهم این است که در این حرکت بزرگ و مهم که قابلیت تصحیح عملکرد نظام جمهوری اسلامی به سمت اجرایی شدن آرمان‌ها و ارزش‌های تبیین‌شده توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی را دارد، اسیر بازی‌های رسانه‌ای نشویم و پشت قوه‌قضائیه را خالی از مرد جنگی نگذاریم. امیرالمومنین علی هم اگر باشی «اجرای عدالت» هزینه‌بردار است. بدانیم حرکت در این مسیر همچون اکسیر زندگی، حیات جامعه را تطهیر می‌کند و بر دوام نظام جمهوری اسلامی ایران می‌افزاید.
 
مصداق‌سازی برای اجرای عدالت خود نمودی از بیماری جامعه در مسیر حرکت به سمت حق‌مداری است. عقل حکم می‌کند برای طبیبی که با دارو بر سر بیمار حاضر شده شرط و شروط نگذاریم. چرا که بخش مهمی از درمانگری از مسیر اطمینان به طبابت طبیب می‌گذرد. تفکر اینکه فلانی اعدام نشد پس عدالت اجرا نشده یعنی پیش‌شرط‌گذاری برای مدیری که بدون تمسک به استراتژی مشخص از رسیدن به قلب مافیا قطعا بازخواهد ماند اما ملت تماشاچی مرتب فریاد می‌زنند «حمله مستقیم! حمله مستقیم!» صبوری در مسیر عدالت یعنی بفهمیم چرا امیرالمومنین هرگز حکم به قتل طلحه و زبیر نداد! استراتژی داشتن یعنی آینده‌نگری امام خمینی رحمه‌الله‌علیه در ماجرای عزل منتظری از بزرگ‌ترین جایگاه عالی کشور بدون اینکه کوچک‌ترین جرحی را درک کنیم!
 
نفت گلوگاه رانت‌ساز کشور است! بخش اعظم ثروت کشور ماحاصل پول‌های بادآورده فروش نفت است که تبدیل به انواع کالاهای لوکس در ویترین جامعه می‌شود و اسبابی شده برای مانور قدرتمندی روزمره رانت‌خواران در فضای جامعه! اینکه تا دست بر پرونده رانت‌خواران سرمایه‌سالار نفتی می‌گذاریم «آخرین اخطار» فرامی‌رسد یعنی «ناگهان زود دیر می‌شود!» پس برنامه داشتن برای افشای پرونده مفسدان و اجرای حکم خیلی‌خیلی مهم است و مستقیما در نحوه برخورد قاضی با مفسد تاثیر می‌گذارد. کما اینکه پیش از این پرونده دم‌کلفت‌های بسیاری در حوزه‌های نفت و گاز به قوه‌قضائیه ارسال شده اما عدم‌همراهی دولت و ملت یا کم‌عزمی قوه‌قضائیه در دوره‌های پیشین، فضا را به سمت تبرئه و صدور حکم‌های خفیف در پرونده‌هایی همچون کیش‌اورینتال، کرسنت، استات‌اویل و… پیش برده است. 
 
هم‌عزمی و هم‌قسمی در این مسیر سخت و دشوار از شروط اولیه است که اتفاقا خود ضمانت خوبی برای دستیابی به موفقیت‌های بعدی است. ما موظفیم بگوییم قاضی پرونده مه‌آفرید خسروی مرد بسیار بزرگی است که پای همه تهدیدات ایستاد و حکم به اجرای عدالت داد! متشکریم آقای قاضی!
 
باید بیان کنیم که در ذیل رسیدگی به این پرونده، مدیران رده‌بالای قوه‌قضائیه تهدید به بی‌آبرویی و پرونده‌سازی شدند اما مخاطرات ایستادگی بر اجرای عدالت را شجاعانه به جان خریدند! متشکریم قاضی‌القضات! متشکریم محسنی‌اژه‌ای! شراب‌طهور بهشتی از دست ساقی عدالت امیرالمومنین بنوشید ان‌شاءالله که کام یک ملت را با بوی خوش عدل الهی معطر ساختید. اجرکم عندالله!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا