رهبر کره شمالی مهندسان ساختمان فروریخته را اعدام کرد

به گزارش بصیر، در حالی که مقام‌های کره شمالی به خاطر فروریختن یک ساختمان در شهر پیونگ یانگ که منجر به کشته شدن بیش از ۵۰۰ نفر شامل مقام‌های ارشد اطلاعاتی و پلیس شده رسما عذرخواهی کرده‌اند، رسانه‌های خبری از اعدام کلیه مهندسان و آرشیتکت‌های این ساختمان توسط رهبر کره شمالی خبر داده‌اند. گزارش‌های منتشر شده حاکی است پس از ریزش ساختمان ۲ طبقه در یونگ یانگ رهبر کره شمالی دیگر قادر به خواب راحت نبوده و تصمیم گرفته است تا همه عاملان اصلی این حادثه مرگبار را اعدام کند.

بر اساس این گزارش، یک روزنامه ژاپنی به نقل از منابع آگاه در کره شمالی نوشت: ۴ مهندس و طراح اصلی این ساختمان توسط جوخه‌های مرگ اعدام شده‌اند. یک مقام نظامی مرتبط با این پروژه ساختمانی نیز به اردوگاه زندان فرستاده شده است.

در حالی که هنوز علت اصلی این حادثه مشخص نشده ولی به نظر می رسد نامرغوب بودن مصالح ساختمانی یکی از مهمترین علل وقوع این حادثه باشد. پیمانکاران ساختمانی معمولا سیمان و آهن مرغوب را در بازار سیاه به فروش می رسانند. در زمان ریزش این ساختمان حداقل ۹۲ خانوار در آن زندگی می کرده‌اند.

ماه گذشته نیز تصاویر ماهواره‌ای نشان داد که سقف یک ویلای لوکس و مجلل متعلق به رهبر کره شمالی به علت اشتباه در ساخت و ساز فرو ریخته است.

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا