انتقاد آیت‌الله صافی‌گلپایگانی از انتشار برخی مطالب ضد‌ارزشی در جامعه

به گزارش بصیر به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله صافی گلپایگانی در جمع اساتید سطوح عالی و خارج حوزه علمیه قم که همزمان با شب مبعث پیامبر اسلام (ص) در دفترمعظم له برگزارشد، با تبریک مبعث پیامبر گرامی اسلام، خطاب به اساتید اظهار کرد: امیدوارم که همه شما تحت توجهات حضرت ولیّ عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف باشید و بتوانید در این زمان، وظایفی که بر عهده روحانیت است را به نحو احسن انجام دهید و بتوانیم طوری عمل کنیم که آن حضرت در همه حال از ما خوشحال و خشنود باشند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با سنگین خواندن مسئولیت حوزه‌های علمیه در دنیای امروز، افزود: البته وظایف ما بسیار مشکل است. ما باید آماده باشیم؛ برای خدمت به دین و دفاع از حدود و ثغور آن.

 مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: در شرایط و اوضاع دنیای امروز، سنگین‌ترین وظیفه‌ها بر عهده حوزه است. روحانیت ما باید بیش از همه وقت، آماده به دفاع از دین و امر به معروف و نهی از منکر و ارشاد و هدایت مردم باشد.

وی با اشاره به امتحانات و ابتلائات عصر غیبت بیان کرد: مطالب و اوضاع و احوال زمان غیبت و امتحاناتی که برای مؤمنین پیش می‌آید بسیار مهم است. همه باید مراقب باشیم از این امتحانات سربلند بیرون بیاییم و این احساس مسئولیت باید برای همه طلاب محترم؛ چه در حوزه علمیه قم و چه در حوزه‌های شهرستان‌ها وجود داشته باشد.

آیت الله صافی با تأکید بر حفظ اتحاد و همدلی در دفاع از حدود و ثغور اسلام گفت: همه طلاب و اساتید ی که دغدغه حفظ دین دارند باید آماده باشند. همه با هم و با اتحاد و همدلی باید برای این تهاجمی که به دین می‌شود خود را آماده کنند.

مرجع تقلید شیعیان در بخش دیگری از بیانات خود با اعتراض به برخی مطالب مطرح شده در برخی روزنامه‌ها خاطرنشان کرد: باید روحانیت آگاه باشد که چه کسی اینگونه به دین حمله می‌کند؟ چه کسی باید جوابگوی این تهاجم‌ها باشد؟ این حرف‌های نامربوط زده می‌شود و هیچ کس هم حرفی نمی‌زند.

آیت الله صافی گلپایگانی بیان کرد: نمی‌شود هیچ کار نکرد و کم کم شاهد از بین رفتن ارزش‌های دینی بود. همه باید احساس کنند که مسئولیت بزرگی بر عهده آنان است. خدا می‌داند حقیر گاهی اوقات از سنگینی مسئولیت و حمله‌هایی که به دین می‌شود خواب ندارم. همه باید به فکر حفظ دین و مرزهای عقیدتی باشیم.

وی با قدردانی از اساتید حاضر در جلسه گفت: هدف همه ما باید کسب رضای حضرت ولی عصر (علیه السلام) باشد و این هدف جز با امر به معروف و نهی از منکر در مقام حفظ دین محقق نمی‌شود.

انتهای پیام/ آ

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا