استقبال پرشور مردم خمین از سید حسن

استقبال پرشور مردم خمین از سید حسن

به گزارش بصیر:

ازدحام جمعیت مردم شهر و روستاهای خمین در میدان ۱۵خرداد محل استقبال از نوه گرامی امام خمینی (ره) برای مشاهده سیمای وی موج می زد. مردم ولایت مدار شهرخمین، در روزهای گذشته با آذین بندی زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، خود را برای دیدار با فرزند یادگار امام آماده کرده، و امروز با استقبال باشکوه وظیفه میزبانی را از این میهمان گرامی به عمل آوردند. در مسیر استقبال از میدان ۱۵ خرداد تا بیت تاریخی امام خمینی (ره)؛ مردم با شعارهای ˈدسته گل محمدی، به شهر ما خوش آمدیˈ، شور و نشاط زایدالوصف خود را از دیدار نوه امام (ره) به نمایش گذاشتند. امروز در مبعث خجسته نبی مکرم اسلام (ص) می توان در چشم و سیمای یکایک مردم زادگاه امام (ره) نشانه های ارادت و علاقه به خاندان پیرجماران را مشاهده کرد.

کودکان با در دست داشتن تمثال امام راحل(ره) و سید احمد خمینی یاد آن دو عزیز سفر کرده را در خاطره ها زنده کردند. بانوان با دود کردن اسپند، و پخش شربت و شیرینی، حضور نوه گرامی امام را گرامی داشتند. پارچه نوشته هایی که به صورت خودجوش توسط مردم خمین از چندین روز قبل به فراوانی در جای جای این شهر نصب شده، همگی حاکی از ارادت مردم خمین به خاندان امام است.زهرا حسیني از بانوان شهرخمین گفت:  سید حسن خمینی میهمان نیست، بلکه او صاحب خانه ای است که به خانه خود بازگشته و قدوم مبارک خود را بر چشمان هر یک از مردم خمین قرار داده است. وی افزود: با نگاه به سیمای نورانی این سید والامقام، دیدار با امام در جماران برایم مجسم می شود. یکی از دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی خمین نیز گفت: امروز با حضور سید حسن خمینی به شهر امام،بار دیگر با آرمان های امام راحل پیمان می بندیم تا ادامه دهنده وصایای ایشان و راه شهدا باشیم.

ˈرضا مرداني افزود: با ارتحال امام راحل(ره)، خانواده حضرتش همچنان در بین آحاد مردم ایران دارای جایگاه والایی هستند و با تلاش برخی دشمنان داخلی و خارجی برای کاستن محبوبیت این خانواده، اما با بصیرت، بیداری و هوشیاری اجازه هرگونه سوء استفاده را به دشمنان نخواهیم داد. از عصر امروز خیل زیاد مشتاقان که از روستاهای دور و نزدیک به خمین آمده اند با حضور در مصلای امام خمینی (ره) و مقابل بیت امام خمینی (ره) در شهر خمین در انتظار دیدار نوه گرامی امام خمینی (ره) لحظه شماری می کردند. این استقبال باشکوه از خانواده و فرزندان یادگار گرامی امام خمینی (ره) اشتیاق و علاقه وافر مردم این خطه را به میهمانان و سخنرانان شرکت کننده در کنگره بین المللی شهید مصطفی خمینی (چشمه آفتاب) نشان می دهد. نخستین کنگره بین المللی بزرگداشت شهید مصطفی خمینی پدر بزرگوار حضرت امام ، روزهای هفتم و هشتم خرداد جاری در زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا