روشنفکری به چه قیمتی دامن گیر همه شده؟!

به گزارش بصیر،  در سالی که به فرموده رهبر انقلاب به اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است، برخی از رسانه های مجازی داخلی به دنبال عدم تحقق این فرموده و ایجاد سنگ اندازی با تیترهای بی محتوا هستند و در تلاش اند تا حرام خداوند را موضعی عادی و بی اهمیت جلوه دهند.

در سایت خبری عصر ایران که به نظر می رسد از رسانه های حامی و طرفدار دولت است، یادداشتی با تیتر «از رقص و بوسه تا علم و ورزش؛ راه را اشتباهی می رویم» منتشر شده است که در آن نکات تعجب برانگیزی مطرح شده و بسیاری از اتفاقات غیراخلاقی که در چند هفته گذشته از سوی تعدادی از هنرمندان و جوانان این کشور رخ داده را بی اهمیت نشان می دهد و به دنبال تطهیر آنان است و شرع خداوند را در حد یک عرف به خوانندگانش معرفی کرد.

حال با استمداد از خداوند لازم به تذکر نکاتی را دیدیم که در ذیل می خوانید؛

اینکه در بسیاری از نقاط دنیا اینگونه خبرها، زرد محسوب می شوند، دلیلی برای آن نمی شود که یک چهره مشهور کشور، شرع اسلام را زیر سوال ببرد، دستورات قرآن را زیر پای خود بگذارد و با عذر خواهی و به آن بهانه که آن فرد پیری ۸۰ ساله بوده کار خود را توجیه کند.

همه ما آن روایت مشهور را شنیده ایم که مردی نابینا بر حضرت فاطمه(س) وارد شد، حضرت تا زمانی که حجاب خود را کامل نکردند، اجازه داخل منزل شدن را ندادند؛ پیامبراکرم(ص) این صحنه را مشاهده کردند و به دختر بزرگوارشان فرمودند: «این فرد نابیناست چرا خود را پوشانده ای؟» آن حضرت فرمود: «ایشان نابیناست اما من که ایشان را می بینم.»

رعایت حجاب و حفظ خود در برابر نامحرم از توصیه های اکید ائمه و اهل بیت عصمت و طهارت است و اینکه امروز در جامعه اسلامی ایران شرایطی حاکم شده که نوع حجاب ها در حال تغییر است، به دلیل وجود کسانی چون شماست که خود را روشنفکر جلوه می دهند، همان کسانی که همچون ابوموسی اشعری فرماندار علی(ع) خوبی را از بدی و زشت را از زیبا تشخیص نمی دهند و قطعاً از خسران دیدگان اند.

در روزگاری که جهان مملو شده از کسانی که به دنبال ایجاد توطئه و خدعه علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند و از هیچ‌گونه جنگی علیه این کشور اسلامی فروگذار نخواهند کرد، باید خود را از هر سو آماده دفاع کنیم و مطمئناً لازمه یک دفاع همه جانبه، پوشیدن لباس رزم در ابعاد گوناگون فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است.

دین اسلام، دین زیبایی است و بر شادی، حفظ شادمانی و طراوت در آن تأکید شده اما همه‌ی ما بدان واقفیم که این شادی باید در حد شرع اسلام باشد و تخطی از آن تبعات بدی برای دنیا و آخرتمان خواهد داشت.

اینکه رقص و آوازخوانی از نظر شما روشنفکران یک امر طبیعی محسوب می شود، روشن کننده آن است که آنقدر با قرآن و آیات آن فاصله گرفته اید که به خوبی حضور و ورود غرب در زندگی شما پدیدار شده است.

بنا بر فرموده پیامبر گرامی اسلام(ص)، غنا نردبان زنا است، تجربه نشان داده است که بسیاری افراد، تحت تأثیر آهنگ های غنا، راه تقوا را رها کرده و به فساد روی می آورند. مجلس غنا معمولاً مرکز انواع مفاسد است.

در آیات قرآن کریم نیز اشاره شده است که (بعضی از مردم خریدار سخنان بیهوده اند تا به نادانی مردم را از راه خدا گمراه کنند و قرآن را به مسخره می گیرند، نصیب اینان عذابی است خوار کننده.) بنا بر عقیده مفسرین در این آیه یکی از عوامل گمراهی از سبیل الهی «لهو الحدیث» دانسته شده است. «لهو» آن چیزی است که انسان را به خودش آن چنان مشغول کند که باعث غفلت و بازماندن از کارهای مهم تر شود و در روایات اسلامی از آن به «غنا» تفسیر شده است.

ورزش جایگاه بزرگان و بزرگمردانی چون پوریای ولی و مرحوم تختی هایی است که بزرگی خود را به سادگی و با سخنان لهو و سجنات لعب نفروخته اند، صرف اینکه ورزشکار به دلیل انجام امور ورزشی عصبی می شود و امکان دهن کجی و توهین از سوی وی افزایش می یابد، دلیلی برای توجیه آن امر نیست.

در روایات بسیاری نیز بسیار تأکید شده است که از فحاشی نسبت به یکدیگر بپرهیزید و در این سخنان شما نیز به نظر می رسد اسلام شناسی رنگ و بویی نیافته است.

مذهب از نظر شما به چه معنی است، بر اساس نوشته ای که شما در سایت خود منتشر کرده اید، تنها به سه نمونه انحرافی اشاره کردید که همه آنها دقیقاً بر خلاف مذهب و تدین ماست و هرگز جامعه اسلامی ما، آن را نمی پذیرد.

در سالی که رهبر فرزانه انقلاب، آن را به فرهنگ نامگذاری کرده، به نظر می رسد مردان فرهنگی کشور در خواب غفلت و ایستاری منفی نسبت به این مقوله قرار دارند و با این اوصاف باید منتظر وقوع حوادثی دیگر از این قبیل بود.

دقیقاً اشتباه همین جاست که ما دین خود را با سیاست مخلوط کرده ایم و هر کاری را پشت تریبون دین مخفی می کنیم و هر کارمان با نام مذهب صورت می پذیرد و اگر اشتباه و یا گناهی در عرصه های دیگر همچون اقتصادی و سیاسی مرتکب شویم، آن را نیز به دین و مذهب مان نسبت می دهیم.

اما همه ما کاملاً به این امر واقفیم که در بسیاری از نقاط دنیا کارهای بسیاری زیادی صورت می پذیرد که حتی تصور آن نیز در ایران اسلامی شرم آور است. در بسیاری از نقاط دنیا نوشیدن مشروبات الکلی آزاد است، همجنس بازی مجاز اعلام شده و حتی با بدترین نوع پوشش هم می توانی در خیابان قدم بزنید.

بسیار متأسفیم برای امثال شما که در آن دنیایی که شرک و کفر و بت پرستی همچنان رواج دارد و خفقان و پستی گریبانگیر آنهاست، آنچنان از عقاید خود دفاع می کنند که قابل تصور نیست اما ما شیعیان علی(ع) حتی در انجام کوچکترین فریضه خود کوتاهی می کنیم و تز روشنفکری می گیریم و با نوشتن یادداشت های تهی از محتوا و صرف نوشتن یک نوشته، ادعای بودن می کنیم.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا