قدیمی ترین مجری صدا و سیمای مازندران کیست؟/عکس و صوت

به گزارش بصیر، رضا بازی برون با کوله باری از فعالیت ۵۰ سال در صدا و سیمای مازندران، عنوان با سابقه ترین مجری رسانه استانی را از آن خود کرده است. صدای گرم بازی برون، سال های متمادی از رادیو و تلویزیون به گوش مان رسید اما از چهره مهربان و تواضع مثال زدنی اش کمتر سخن به میان آمد.

***

من درابتدای خرداد ۱۳۲۸ در چشمه خاش بلوچستان به دنیا آمدم، پدرم مرزبان منطقه بود و از اوایل دهه ۱۳۴۰ با برنامه کودک رادیو زاهدان وارد حوزه صدا و سیما شدم.

در ابتدای سال ۱۳۴۵ به عنوان گوینده رسمی رادیو، مجری مهم ترین برنامه آن زمان شدم. به یاد دارم در آن زمان سروش که قطب بچه های رادیو ایران به حساب می آمد و مدیرکل صدا و سیمای زاهدان بود، مرا در سن ۱۵ سالگی به عنوان کارمند رسمی رادیو استخدام کرد.

جمشید تاج بخش که در آن زمان به عنوان تهیه کننده برتر ایران معرفی شد، مربی ام بود.

با شرکت در مسابقه ای و خواندن مناسب متن برنامه کودک، به عنوان نفر برتر شناخته شدم و زمینه حضورم به این عرصه، فراهم آمد.

اواخر سال ۱۳۴۸ و ابتدای سال ۱۳۴۹ مأمور خدمت در رادیو ساری شدم و به مازندران آمدم، پس از مدت کوتاهی به تهران بازگشتم و مسئولیت بخش خبر شبکه را در اواخر سال ۱۳۵۲ و اوایل سال ۱۳۵۳ پذیرفتم.

بلاغ: رضا بازی برون

پس از انقلاب در سال ۱۳۵۸ دوباره به ساری آمدم و فعالیت در ساخت برنامه های تولیدی صدا و سیما را تجربه کردم.

علاوه بر اجرای برنامه های مستند مانند سوچلاو دوما که نحوه شکار مرغابی را در دومنت به نمایش می گذارد و در میان برنامه های زیست محیطی توانست رتبه برتر را در تمام زمینه ها (نویسندگی، گویندگی، تصویربرداری و…) به دست آورد، مجری برنامه های دیگری مانند رعد ایرانی، مجموعه همراه امروز، برنامه های مختلف بهداشتی و زیست محیطی بودم.

شغل من در صدا و سیما دبیری و مجری خبر است و به مدت ۵۱ سال است که به طور مستمر با این سازمان همکاری دارم، با توجه به اینکه بیش از ۵ از ۶ دهه عمرم را در صدا و سیما گذراندم، نسبت به سن خودم با سابقه ترین و پیشکسوت ترین عضو صدا و سیما در ایران هستم.

در جشنواره فیلم های صنعتی که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، نهضت سوادآموزی و صدا و سیما در سال ۹۱ برگزار شد، به عنوان بهترین گوینده مرد معرفی شدم.

معرفی مجری و نویسنده برتر در جشنواره های رادیویی، شرکت در جشنواره های مختلف شهرستان ها، گوینده برتر در برنامه رادیو پیام تهران، طی ۳ الی ۴ دوره و… نمونه ای از سوابق کاری ام است.

بلاغ: رضا بازی برون

همسرم دبیر بازنشسته تاریخ خانم سیرانوش ناوران است و دو فرزند دختر دارم، یکی از دخترانم متخصص بیماری های عفونی و دومی هم مهندس منابع طبیعی و جنگل داری است و نوه ای هم از دختر دوم دارم که به زندگی مان طراوت و شادابی بخشیده است.

یکی از برنامه های من «ارتباط مستقیم با مسئولان» است، بیشتر زمان خود را صرف نویسندگی بر روی فیلم های مستند همکاران می کنم و به عنوان مشاور و گوینده متن، برنامه های مختلف صدا و سیما نیز فعالیت دارم.

اوقات فراغت باقیمانده را نیز به نگهداری از نوه ام مشغولم.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا