اختصاصی/ به همت کمیته امداد فریدونکنار

کارگاه آموزشی زنان سرپرست خانوار کمیته امداد مازندران برگزار شد

DSCN6746

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، به همت کمیته امداد فریدونکنار کارگاه آموزشی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان مازندران در سالن شهید آوینی اردوگاه شهید رجایی این شهرستان و با حضور دکتر درویشی از اساتید برجسته دانشگاه در زمینه روانشناسی برگزار شد.

DSCN6748

الگوی رفتاری ما باید سیره اهل بیت باشد

غلامرضا علیپور مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان فریدونکنار ضمن خیرمقدم به همه مدعوین، اظهار داشت: با بعثت پیامبر گرامی اسلام تمام بشریت از جهل و نادانی به سوی علم و سعادت رسیده است.

وی با بیان اینکه پیامبر رحمت آمد تا به ما نحوه درست زندگی کردن را بیاموزد، تصریح کرد: بعثت پیامبر اکرم(ص) در واقع به معنی تغییر سبک زندگی انسانها بر پایه عقلانیت و خدامحوری بود و نحوه زندگی صالح بر اساس رضایت خداوندی را به مردم آموخت.

مدیر کمیته امداد خمینی (ره) شهرستان فریدونکنار در ادامه خاطرنشان کرد: آن درسی که از بعثت باید بیاموزیم این است که به دنبال تکمیل نمودن تفکر و عقل خود در جریان زندگی باشیم و این تکامل باید بر اساس آموزه های دینی مان باشد.

علیپور با تاکید بر اینکه فکر و ذکر تمام بانوان ما باید خدا محوری و تسبیح وی باشد، اذعان داشت: پارادایم و الگوی فکری و رفتاری همه ما باید بر مبنای سیره، روش و رفتار اهل بیت عصمت و طهارت و پیامبر گرامی اسلام(ص) باشد تا در زندگی در دنیا و آخرت به سعادت دست پیدا کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به این آیه از آیات قران کریم(الدنیا متاع القلیل)، گفت: پیامبر آمد تا بگوید ما در این دنیا ماندنی نیستیم و باید به سرمنزل خود بازگردیم و این امور باید در تفکرات تمام بانوان ایران اسلامی باشد تا به حد کمال برسیم.

DSCN6760

کمال علی (ع) به واسطه سرپرستی پیامبر گونه فاطمه(س)

دکتر درویشی نیز در این مراسم با برپایی کارگاه آموزشی نکات قابل توجهی را به حاضرین ارائه نمود.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ زنان به عنوان سرپرست خانواده مطرح بوده اند، گفت: هر زنی با تدبیر و با استفاده از قوه عقل خود می تواند سرپرستی یک خانواده را به عهده بگیرد.

درویشی با اشاره به نقش حضرت زهرا (س) در همراهی با امیر المومنین و موفقیت و سرلوحه قرار گرفتن آن سبک زندگی، خاطرنشان کرد: اگر علی (ع) به این درجه از کمال رسید به پشتوانه سرپرستی پیامبر گونه فاطمه(س) بود.

این استاد دانشگاه در ادامه تاکید کرد: وجود، شخصیت و حضور بانوان در واقع نمودی از خداوند است و اولین چیزی که باید خانم ها آن را یاد بگیرند ایجاد آرامش در وجودشان است.

درویشی به اثرات موثر و مفید معنویت در جریان زندگی انسانها اشاره و اذعان داشت:اگر قواعد معنوی در طول زندگی به کار گرفته شود می تواند اثرات قانون طبیعی را معکوس نماید.

وی افزود: امروز دانشمندان به دنبال این هستند که امور معنوی را در زندگی افراد به کار بندند، چراکه این امور در رفتار فرد بسیار تاثیرگذار است و موجب حرکت به سوی کمال در زندگی در دنیا و آخرت می شود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا