مديرعامل شرکت مخابرات مازندران

پيش شماره های تلفن ثابت استان تا پايان خرداد يکسان می شود

به گزارش بصیر، بهروز باباجانی مدیرعامل مخابرات مازندران در نشست با خبرنگاران که در محل ستاد این شرکت در شهرستان بابل برگزار شد، برهم‌کدسازی تلفن های ثابت کلیه مراکز مخابرات و شهرستان های استان در آینده ای نزدیک خبر داد.

این مسئول با اشاره به هم‌کدسازی تمامی شهرها و روستاهای استان با کد ۰۱۱ خاطرنشان کرد: با تقلیل یک رقم از پیش شماره موجود، به یک رقم از شماره های مشترکین اضافه شده و تلفن ها با کد ۰۱۱ هشت رقمی و هزینه های شارژینگ به صورت شهری محاسبه می‌‍‌شود.

وی هزینه هم‌کدسازی در استان را یک میلیارد تومان برآورد کرده و گفت: این هزینه را مخابرات مازندران تقبل خواهد کرد، ضمن اینکه با حذف کد بین شهری استان، هزینه مکالمه مشترکین به شدت کاهش یافته و دقیقه ای ۳ تومان معادل ۳۰ ریال پس از هم‌کدسازی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان با بیان اینکه افزایش سرعت دیتا در خطوط تلفن همراه و حل ترافیک موبایل، از برنامه‌های مهم آینده این شرکت خواهدبود، تصریح کرد: طی سه ماه آتی از شهریور سال جاری نسل های سوم و چهارم موبایل در استان مازندران راه اندازی می‌شود تا مردم شریف و مشترکین عزیز مازندرانی بتوانند از امکانات و خدمات ارزشمند نسل جدید استفاده بهینه کنند.

باباجانی همچنین با اشاره به توسعه مناسب شاخص های ثابت و سیار و پورت های واگذارشده دیتا در سطح استان، اظهار داشت: با تلاش ویژه کارکنان و متخصصان این شرکت هم اکنون استان مازندران برخوردار از ۱/۵ میلیون مشترک تلفن ثابت، ۲۷۲ هزار مشترک دیتا و بالای ۲میلیون و ۲۰۰هزار مشترک ارتباطات سیار (همراه اول) است.

مدیرعامل مخابرات مازندران با تأکید بر ارائه خدمات مستمر و نوین این شرکت به مشترکین در خصوص ضریب نفوذ این شاخص ها، افزود: در حال حاضر ضریب نفوذ تلفن ثابت در کل استان به میانگین حدود ۵۰ درصد (هر دو نفر یک خط) و ضریب نفوذ تلفن همراه در بخش ارتباطات سیار مخابرات استان به مرز ۷۲درصد (هر چهار نفر سه خط) رسیده است که جایگاه نسبتاً مطلوبی را در سطح کشور داراست.

در ادامه، هریک از نمایندگان رسانه ها و جراید پرسش هایی را پیرامون ابهامات و توسعه مخابراتی از جمله در زمینه تلفن ثابت و ADSL مطرح کردند که مدیرعامل مخابرات استان به پاسخ سؤالات مطروحه پرداخت.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا