“عبدالفتاح السيسي” پيروز انتخابات رياست جمهوري مصر+تصاوير

به گزارش بصیر، الجزيره نت نوشت :در ميان انتقادات شديد عليه تمديد انتخابات تا روز سوم،  شمارش آراي  انتخابات رياست جمهوري مصر، موفقيت بزرگ “عبدالفتاح السيسي” وزير دفاع بركنار شده مصري را خبر داد.

 
شمارش آراء در هزاران كميسيون انتخابات نشان داد ۴٫ ۹۳ درصد از مردم به “السيسي” و ۹٫ ۲ درصد از مردم به “صباحي ” رأي دادند و ۷ . ۳ درصد از رأي ها باطل بود. 
 
 
خبرگزاري رويترز گفت : ميزان مشاركت مردم در انتخابات مصر تنها به ۴٫ ۴۴ درصد مي رسد.

پيش بيني مي شود نتايج نهايي حداقل تا ۵ روز ديگر به شكل رسمي اعلام شود. در همين راستا كميسيون انتخابات رياست جمهوري نيز كميسيوني فرعي تشكيل داد كه بر شمارش آراء نظارت دارند.
 
گزارش ها حاكيست؛ در دو روز اول استقبال مردم از انتخابات ضعيف بود تا جايي كه كميسيون مجبور به تمديد زمان انتخابات شد كه منجر به اعتراضات شديدي شد.
 
 
*تهديد و اميدواري

بنابر اين گزارش ؛مراكز مختلف دولت كوشش بسياري براي بالا بردن ميزان مشاركت مردم در انتخابات انجام دادند و براي كساني كه در انتخابات شركت نكردند جريمه هاي مالي در نظر گرفتند. 

دستگاه هاي خبري مصر نيز در برنامه هايشان با حالت تهاجمي نسبت به كساني كه در انتخابات شركت نكردند سخن مي گفتند. 
در مقابل “صباحي” گفت : برخي از مردم از سوي دستگاه هاي امنيتي تهديد شدند تا بر سر صندوق هاي فرعي حاضر شوند اين در حاليست كه قرار است هر كسي كه در انتخابات شركت نكند جريمه مالي شود. 
 
 
اين گزارش مي افزايد؛ به دليل انتقادات “صباحي” گروه دموكراسي بين المللي تمديد انتخابات را رد كردند و گفتند با تمديد انتخابات اين گمان پيش مي آيد كه كميسيون انتخابات از استقلال كافي برخوردار نيست يا انتخابات در مصر دروغ است.
 گفتني است ؛ از سوي ديگر سازمان حقوق بشر اعلام كرد اين انتخابات در ميان درگيري هاي سياسي بود و كامل كردن مرحله دوم راهي بود كه ارتش به دنبال سرنگوني مرسي به دنبال آن مي گشت اما در دموكراسي با مشكل برخورد كرد. 
 
 
صدخبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا