اختصاصی/ عضو شورای هیئت های مذهبی فریدونکنار در گفتگو با بصیر

باید نام خمینی (ره) را در جهان گسترش دهیم/ عده ای در حق پیرجماران جفا کردند

عموقاسم

به گزارش بصیر، ابوالقاسم فرجی در گفتگویی اختصاصی با خبرنگار ما با اشاره به سالروز وفات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: دشمنان تلاش کرده اند تا نام خمینی(ره) در سراسر جهان گسترش نیابد و دوستان نیز در حق پیر جماران جفا کردند، برگزاری مراسم روتین بسیار خوب است اما بایستی هر ساله کنگره امام شناسی برگزار تا نام خمینی (ره) در سراسر گیتی صادر شود.

وی با بیان اینکه باید سیره امام را برای جوانان تبیین کرد، اذعان داشت: متاسفانه با توجه به تعطیلی پایان هفته تعداد افرادی که وارد پایتخت می شوند، بسیار کمتر از تعداد افرادی است که از تهران خارج می شوند.

فرجی افزود: به دلیل حجم ترافیک سنگین متاسفانه بسیاری از زائران به مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام نرسیدند که شایسته است همانطوری که برای رفاه مسافران تلاش می شوند برای رفاه زائرین نیز تدابیر شایسته ای انجام شود تا با توجه به هزینه ها بتوانند از مراسم به طور شایسته بهره برداری نمایند.

عضو شورای فرهنگ عمومی فریدونکنار در ادامه با تاکید بر لزوم تبلیغات محیطی در سطح شهرستان، خاطرنشان کرد: ما باید سیره و روش امام راحل را تبیین نمائیم و در تبلیغات محیطی تلاش شود تا منش امام (ره) را به مسافران انتقال دهیم.

وی تصریح کرد: همچنین می توانیم با استفاده از فضای مجازی و سامانه پیامکی گزیده ای از بیانات، سفارشات و نکات طلایی وصیت نامه امام خمینی (ره) را جهت ترویج افکار ایشان به روسای هیئت ها ارسال نمائیم.

فرمانده حوزه بسیج اصناف با تاکید بر اهمیت برگزاری جشن نیمه شعبان عنوان داشت: گستردگی این جشن در کشور بسیار زیاد است و به مراتب آفت و آسیب هم در این جشن ها بیشتر به چشم می خورد، متاسفانه در این جشن ها به مسائل مذهبی توجه زیادی نمی شود و در نیمه شعبان نباید صرفا به دنبال ایجاد شادی به هر قیمتی باشیم بلکه باید کاری صورت پذیرد تا قلب نازنین امام عصر از شیعیان راضی گردد، همچنین موضوع انتظار به طور شایسته تبیین شود.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هیئت ها در بحث بودجه با مشکل مواجه هستند، گفت: برگزاری مراسم تجمعی نیاز به اعتبار، برنامه ریزی مدون، همت مضاعف و اخلاص دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا