هشدار امام جمعه اصفهان به دولت

به گزارش بصیر به نقل از به نقل از ایسنا، امام جمعه موقت اصفهان گفت: متاسفانه مسولان ما اصلاً تهاجم فرهنگی را جدی نگرفته‌اند و مثل اینکه متوجه این پیام نشده‌اند.

امروز محمد تقی رهبر در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه اصفهان، اظهار کرد: رهبری سال جدید را با نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامیدند که با گذشت دو ماه از سال عزم ملی را در میان مردم می‌بینیم و منتظر هستیم تا مدیریت جهادی نیز محقق شود.

وی با بیان اینکه سخنان رهبری در مسائل مختلف فقط نباید بنر و یا تابلو شود بلکه باید به آنها عمل کرد، افزود: دولت باید در خصوص برآورده شدن توقعات رهبری به مردم گزارش دهد و پس از گذشت چند ماه از ابلاغ دستورالعمل اقتصاد مقاومتی دولت باید گزارش دهد که در این مدت چه کرده است و برای فرهنگ که این روزها دغدغه اصلی رهبری است چه تدبیری اندیشیده شده است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه اگر فرهنگ در کشور درست شود اقتصاد هم درست خواهد شد، تصریح کرد: فرهنگ تجارت، مصرف، تعامل اجتماعی و بین المللی و… از جمله موضوعاتی است که با فرهنگ قابل حل است در واقع می‌توان گفت فرهنگ یک روح و جامعه پیکر آن است.

رهبر اضافه کرد: فرهنگ یعنی بینش، نگرش و اخلاقی که یک جامعه به آن پایبند هستند و امروز در ایران مردم به خانواده و فرهنگی آسمانی پایبندند و به همین دلیل دشمن تهاجم فرهنگی را نوک پیکان حمله خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه مدت‌ها است رهبری در خصوص تهاجم فرهنگی پیام می‌دهند و آن را مهم قلمداد می‌کنند، افزود: سوال اینجا است آیا امروز فیلم‌ها و سینماهای ما فرهنگ اسلامی را ارایه می‌دهد؟ و آیا در تعاملات اجتماعی امروز جامعه فرهنگ اسلامی حاکم است؟ متاسفانه مسئولان ما تهاجم فرهنگی را اصلاً جدی نگرفته‌اند و مثل اینکه متوجه این پیام نشده‌اند.

خطیب جمعه اصفهان با بیان اینکه من از مسئولان فرهنگی کشور ناراحت هستم، افزود: روزنامه‌ای غلط می‌کند در خصوص غدیر بخواهد مطلبی کذب بنویسید. بعد آن روزنامه توقیف می‌شود و مسئول فرهنگی کشور از توقیف آن ابراز نارحتی می‌کند، مسئول دیگری در خصوص آزادی بیان و قلم و… صحبت می‌کند. اینها مارهای زخم خورده ای هستند که امروز از لانه سر برآورده‌اند.

رهبر ادامه داد: من جمله “مردم خود انتخاب کنند” را اصلا قبول ندارم حتی اگر رییس جمهور کشور گفته باشد من به آقای روحانی هشدار می‌دهم و توصیه می‌کنم برای رضای لیبرال‌ها کاری نکنید که جامعه و بسیجیان فکر کنند که نظام اسلامی از مواضع خود عقب‌نشینی کرده است. این جمله را امام(ره) در آغاز انقلاب نیز به مسئولان وقت توصیه کرده بودند.

وی به وزرای دولت یازدهم نیز به خصوص وزرای فرهنگ و علوم هشدار داد و گفت: آقایان وزرا و مسئولان دولت برخی مواضع را برای دلخوشی جریان‌های اصلاح‌طلبی می‌گیرند که مطمئن باشید چنین موضع‌گیری‌هایی برای خودتان ضرر دارد چراکه باید پاسخگوی جامعه و خدا باشید.

رهبر به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و افزود: ما به فرموده مقام معظم رهبری به مذاکرات خوش بین نیستیم اما از تیم هسته‌ای دفاع می‌کنیم. از دلواپسان نیز ممنونیم که جلسه می‌گیرند و نقد می‌کنند چراکه آنها نشان می‌دهند که ملت ایران این گونه هستند.

وی ادامه داد: اصلاً نمی‌توان به نتیجه مذاکرات دل خوش کرد چراکه آنها خود حقوق بشر نمی‌شناسند که در مورد کشور ما دم از حقوق بشر می‌زنند آنها پس از هسته‌ای به سراغ توان موشکی خواهند رفت و تاکنون نشان داده‌اند که به دنبال چه چیزی هستند.

امام جمعه موقت اصفهان اضافه کرد: متاسفانه در کشور در خصوص عفاف و حجاب کمتر کار شده و فعالیت فرهنگی کمتر رخ داده است. ما نمی‌گوییم با شلاق کسی را به بهشت ببرند، اما می‌گوییم مسئولان عزیز بهتر است در این خصوص برنامه ریزی کنید.

رهبر به تعطیلی بازار طلا اصفهان نیز اشاره کرد و افزود: بازاریان عزیز بهتر است مجال دست بیگانه ندهند اتفاق خاصی رخ نداده و بهتر است مشکلات را با مسئولان ذی‌ربط حل کنند. انجام چنین کارهایی ناخواسته سوژه به دست دشمن می‌دهد.

وی به تولد حضرت سیدالشهدا(ع) اشاره کرد و گفت: امام حسین(ع) به ما آموخت که چگونه باید از شرف انسانی، دین و رسالت آسمانی حفاظت کرد و پاسداران نیز در هشت سال دفاع مقدس دفاعی ارزنده از میهن کردند.

امام جمعه موقت اصفهان به تولد حضرت ابوالفضل العباس (ع) اشاره کرد و افزود: این روز با نام جانباز آمیخته شده و به ما یادآور می‌شود که یک فرد چگونه می‌تواند ۳۰ سال رنج و سختی را تحمل کند اما لحظه‌ای دل دشمن را شاد نکند.

رهبر به رحلت امام(ره) نیز اشاره‌ و تاکید کرد: امام در تاریخ جهان کاری بزرگ انجام داده است که باید از این دستاورد با چنگ و دندان محافظت کرد و نباید دستاوردهای امام فراموش شود و خوشبختانه جانشین ایشان امام خامنه‌ای نیز فردی است که همه شخصیت و تفکر امام در ایشان نیز متجلی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا