اعلام جزییات حادثه رخ‌داده در مسجدالحرام

به گزارش بصیر به نقل از  فرهنگ نیوز، پلیس مکه اعلام کرد: خودکشی عمره‌گزاران در حرم، شایعه است و عمره‌گزاران براثر هل دادن و ازدحام، سقوط کردند.
 
به نوشته‌ی عکاظ، عاطی بن عطیه القرشی – سخنگوی رسانه‌یی پلیس مکه‌ی مکرمه – گفت: چهار نفر از عمره‌گزاران براثر ازدحام و هل دادن که در حرم شریف مکی رخ داد، از پل طواف معلق افتادند.
 
او شایعه‌ی خودکشی سه نفر در جریان شست‌وشوی کعبه‌ی مشرفه را که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، تکذیب و اظهار کرد: چهار عمره‌گزار براثر ازدحام و هل دادن، روی زمین افتادند که سه نفر از آن‌ها در مکان مورد نظر مداوا شدند و نفر چهارم توسط هلال احمر به بیمارستان منتقل و مداوا شدند و سپس بیمارستان را ترک کردند.
 
القرشی بر ضرورت دقت نظر و درست‌نویسی و انتشار خبرها از منابع رسمی، به‌دور از هرگونه شایعه تأکید کرد.
 
براساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در این حادثه، هیچ‌کدام از زائران ایرانی حضور نداشتند و زائران کشورمان در سلامت کامل به‌سر می‌برند. روز گذشته (پنجشنبه، هشتم خردادماه) مراسم شست‌وشوی کعبه‌ی مشرفه با گلاب ناب برگزار شد.
 
مشعل بن عبدالله بن عبدالعزیز – فرزند ملک عبدالله – در غیاب پدرش که اکنون در «مغرب» است، با مشارکت مسوولان و نمایندگان کشورهای اسلامی مراسم شست‌وشوی کعبه‌ی مشرفه را با آب زمزم و گلاب و عود برگزار کرد. او و همراهانش دیوارهای کعبه‌ی مشرفه را از داخل با پارچه‌های آغشته به آب زمزم و گلاب (ناب ایرانی) شست‌وشو دادند.
 
السدیس – رییس کل امور حرمین شریفین – نیز اعلام کرد: شست‌وشوی کعبه‌ی مشرفه سنت نبوی و سیره‌ی مصطفویه است که رسول خدا (ص) هنگام فتح مکه انجام دادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا