کنفرانس علمی و نمایشگاه گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو برگزار می شود

به گزارش بصیر به نقل از خبرنگار اجتماعی ایرنا، دکتر ˈمحمد جهانگیری» معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی کشور عصر (شنبه) با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران افزود: مازندران یکی از مناطق طبیعی است که پتانسیل های خوبی در بخش درمانی، پزشکی، تندرستی، استفاده از درمان های طبیعی با گیاهان دارویی، آب گرم دارد به همین منظور تصمیم گرفته شد این کنفرانس علمی و نمایشگاه به طور همزمان در این استان برگزار شود.

وی با بیان اینکه کشورهای عضو اکو به غیر از ترکیه نیازمند خدمات سلامت هستند، اظهار داشت: باید فرصت ها شناسایی شوند تا بتوانیم در کشور در بحث گردشگری سلامت خدمات مطلوبی ارایه دهیم.

جهانگیری دخالت بخش خصوصی با حمایت دولت در بحث گردشگری سلامت را مهم دانست و ادامه داد: در سالیان گذشته بخش خصوصی نتوانسته به صورت درست در بحث گردشگری سلامت وارد شود.

وی خاطر نشان کرد: اکنون قابلیت های جمهوری اسلامی ایران را برای برگزاری این کنفرانس و نمایشگاه شناسایی کرده ایم و این قابلیت ها را به کشورهای عضو اکو ارایه می دهیم.

جهانگیری محوریت گردشگری سلامت را در کشورهای عضو اکو توسعه سرمایه گذاری در این بخش دانست و ادامه داد: باید سیستم یکپارچه و شبکه ای در کشورهای عضو اکو برای رفع نیازهای سلامت ارایه شود.

وی تصریح کرد: برای این منظور حمایت های اجتماعی و از جمله سازمان بهداشت جهانی نیاز است.

به گفته وی با سازمان بیمه مرکزی نیز مذاکراتی شده تا بحث بیمه را در کشورهای عضو اکو در بخش گردشگری سلامت برقرار کنیم.

نامبرده با بیان اینکه در این کنفرانس علمی نمایندگانی از وزارتخانه های گردشگری، بهداشت، امور خارجه و اتاق های بازرگانی و بخش خصوصی کشورهای عضو اکو حضور دارند، افزود: در این کنفرانس سعی داریم تا روادیدها را در کشورهای عضو اکو تسهیل کنیم.

جهانگیری اضافه کرد: در بخش نمایشگاهی نیز کشورهای عضو اکو توانمندی های خود را در معرض دید علاقه مندان قرار می دهند.

وی همچنین از افتتاح بیمارستان فوق تخصصی شمال در آمل خبر داد و گفت: این بیمارستان ۱۵۰ تخته با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری سلامت فعالیت می کند و بزودی افتتاح خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این بیمارستان بیماران خارجی خدمات سلامت دریافت می کنند و این مرکز به پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا مجهز شده است.

مهندس «محمد کاوه» رییس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی مازندران نیز در جمع خبرنگاران گفت: مازندران با توجه به وضعیت اقلیمی و جغرافیایی در بخش گردشگری سلامت و حتی اقامت بعد از درمان نیز می تواند کارساز باشد.

وی افزود: در محل برگزاری این کنفرانس علمی نمایشگاهی از تجهیزات پزشکی، داروهای تولید ایران از جمله گیاهی دایر می شود.

نامبرد همچنین از تهیه نقشه راه گردشگری سلامت در مازندران خبر داد و گفت: مازندران قابلیت های بسیاری دارد که به ویژه در بخش گردشگری سلامت می تواند به جایگاه ویژه ای دست یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا