اختصاصی/ در روستای حسین آباد فریدونکنار

۵ هکتار از ساخت و سازهای غیر مجاز قلع و قمع شد

DSCN7891

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، حسن رزاقی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما اظهار داشت: شهرکی که در مجاور این اراضی قرار دارد در طرح بافت هادی این روستاست و  هم زمان با ساخت و سازهای شهرک تفکیک و دیوار کشی های این اراضی صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: این حکم بنابر تبصره ۲ ماده ۱۰ اجرایی شد، در هنگام شروع دیوارکشی این اراضی مامورین ما تذکرات لازم را به مالکین آنها دادند و تمامی راه های قانونی را طی نمودیم اما آنها توجهی به این امر نکردند.

رزاقی خاطرنشان کرد: ما به مالکینی که از قوانین اظهار بی اطلاعی می کردند زمان دادیم تا مصالح ساختمانی خود را قبل از تخریب صحیح و سالم بردارند تا بیش از این دچار خسارت نشوند.

مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار خاطر نشان کرد: این احکام دستور قضایی است که بنابر تبصره ۲ ماده ۱۰ مشخص کرده جهاد کشاورزی اقدام به جمع آوری، قلع و قمع و برگرداندن زمین کشاورزی به حالت اولش کند.

وی ادامه داد: نزدیک به ۵ هکتار از اراضی که توسط افراد و اشخاص به طور غیرقانونی و غیرمجاز اقدام به دیوار کشی و تفکیک کرده بودند را اقدام به تخریب کردیم.

رزاقی در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر اینکه یکی از مدیران جهاد کشاورزی شهرستان زمینی را که در آن زمان در طرح نبود اما با قیمت بسیار ارزان و به طور غیر قانونی خریداری کرده و با قیمت بسیار بالایی فروخت، اذعان داشت: خرید و فروش در قانون منعی ندارد اما اقدام باید مجوز و در قالب قانون باشد و نباید از قانون تخطی کنیم، در زمانی که طرح هادی به تصویب رسید این شهرک در طرح هادی قرار گرفته بود، در خارج از محدوده طرح و قانون اگر کسی بخواهد قانون را زیر پا بگذراد با آن برخورد می شود.

وی ادامه داد: در شهرستان فریدونکنار فردی از مهره های اجرایی و رده بالای شهرستان فریدونکنار است و بر خلاف قانون اقدام به ساخت و ساز غیر مجاز کرده بود، در ابتدا فعالیت هایش را در راستای فعالیت های کشاورزی آغاز کرداما از آنجائیکه فاقد مجوز بود با آن برخورد قانونی شد و امروز در دادگاه شهرستان مطرح است و به مرحله تقویم اراضی رسیده و منتظر رای دادگاه هستیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا