اختصاصی/ اعتراض حسین آبادی های فریدونکنار به یک بام و دو هوایی دولت

تبعیض آشکار در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز

DSCN7890

به گزارش بصیر، در حاشیه قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز روستای حسین آباد اسحاق عبادی رئیس شورای اسلامی این روستا ضمن انتقاد از برخورد دوگانه مسئولین، اظهار داشت: ساختمان های بسیار زیادی در این روستا بدون مجوز و قبل از اینکه در طرح هادی قرار بگیرد ساخته شده و هیچ مرجعی نیز در آن زمان جلوی آنها را نگرفت.

وی تصریح کرد: چرا زمانیکه یکی از مدیران جهاد کشاورزی در اینجا بیش از ۵ هزار متر زمین را به قیمت بسیار ارزان (هر متر ۲۰ هزار تومان) که حتی در طرح هم نبود خریداری کرد و با قیمت بسیار بالا(هر متر ۳۰۰ هزار تومان ) به افراد بومی و غیر بومی فروخت، کسی با آن برخورد نکرد، این آقا از فروش این زمین سود میلیاردی به جیب زده است و متاسفانه از آن به آسانی عبور کردند.

عبادی اذعان داشت: اگر قرار به برخورد با متخلفین و متجاوزین است چرا نسبت به این مدیر جهاد کشاورزی فریدونکنار تسامح و تساهل صورت می پذیرد و هیچگونه برخوردی با این فرد صورت نگرفت، چون این فرد کارمند دولت است می تواند به راحتی هر کاری انجام دهد و قانونی برای آنها وجود ندارد اما با افراد دیگر مطابق قانون رفتار می کنند.

رئیس شورای روستای حسین آباد ادامه داد: وی که خود از مدیران جهاد کشاورزی منطقه می باشد و امروز به عنوان مجری و مدافع قانون در اینجا حضور دارد چرا خود دست به چنین اقدامی می زند و پاسخ مسئولین چیست.

وی افزود: امروز بیش از ۵ هکتار زمین کشاورزی را قلع و قمع می کنند که یکی از مالکین متعلق به شهرستان خراسان رضوی است، یکی از زمین ها برای جانباز شیمیایی است که در آلمان دوران نقاهت را پشت سر می گذراند.

 DSCN7900

گاومیش ها در معرض انقراض

عبادی گفت: به این روستا هیچ توجهی نمی شود و مردم هیچگونه منبع درآمدی ندارند. در کل شاید کمتر از ۲۰ هکتار زمین کشاورزی نیز در این محل موجود نباشد.

DSCN7879

رئیس شورای اسلامی حسین آباد اذعان داشت: مهمترین و تنها منبع درآمد مردم این روستا دامداری و کارگری است، شاید بیش از ۵۰۰ راس گاومیش در این روستا پرورش داده می شد که به دلیل قصور مسئولین و اهدای حق مسلم آب بندان این روستا به شورای کشاورزی غرب که بخش اعظمی متعلق به همین محل می باشد امروز تنها ۲۰ راس گاومیش در حسین آباد باقی مانده است.

DSCN7918

عبادی خاطرنشان کرد: متاسفانه آب بندان را به افراد کرمانی و زاهدانی اجاره می دهند تا در آن ماهی صید کنند و دیگر مکانی برای پرورش گاومیش های این روستا وجود ندارد، اما امروز در جایی که مرکز پرورش گاومیش است هم آب بندان و هم گاومیش را از ما گرفتند.

وی افزود: وجود ۵۰۰ گاومیش می توانست برای سالها شیر و گوشت این شهرستان را تامین کند، اما نسل گاومیش را دارند منقرض می کنند.، گناه ما کردهای مهاجر چیست که مسئولین هیچگونه توجهی به ما ندارد.

DSCN7920

روزی باید برای تردد در زادگاهمان عوارض پرداخت کنیم

عسگر تویا دهیار روستای حسین آباد نیز در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: مردم این روستای محروم و شریف که عمدتا از قشر کارگر هستند و در گذشته نیز به پرورش گاومیش و کارهای سختی همچون چاه زنی اشتغال داشتند به جهت آنکه بافت و ساخت و ساز شهری منجر به این شد که شهر به حسین آباد متصل شود عملا این امر موجب شد این حیوان با ارزش رو به انقراض رفته و تنها ۲۰ راس گاومیش در حسین آباد وجود داشته باشد و دام دار برای پرورش آن با مشکل مواجه است.

تویا با اشاره به تغییر کاربری زمین های این روستا تصریح کرد: جمعیت خانواده ها عمدتا زیاد است و والدین مجبورند برای ازدواج و مسکن جوانان زمین های خود را به قطعه های کوچک تبدیل کنند و بفروشند، یعنی اینکه این مردم شریف با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارند، می طلبد مسئولین امر نسبت به افزایش حریم روستایی آن و برای ساخت و ساز با این مردم همکاری بکنند اما متاسفانه زیر فشار بوده ایم.

دهیار روستای حسین آباد خاطرنشان کرد: با برخوردهای قانونی اینچنینی نیز مشکلی نداریم اما بزرگترین مشکل ما این است که از خود این مجموعه هایی که امروز برای قلع و قمع آمده اند در حاشیه همین زمین ها با ارزانترین قیمت زمین ها را خریداری کردند و با چندین برابر قیمت آنرا فروختند.

تویا افزود: این مردم به مانند این آقایان زمین ها را تفکیک کرده اند، ما حرفمان این است که اگر این کار درست نیست چرا برای این آقایان درست است، چرا ما باید این زمین ها را بدون تغییر کاربری به این افراد بفروشیم و آنها با تغییر کاربری با چندین برابر قیمت به افراد غیر بومی بفروشند و برسد روزی که ما برای تردد در زادگاه مان عوارض پرداخت کنیم.

DSCN7878

زمین دارهای حسین آباد به سرایدار تبدیل می شوند

دهیار روستای حسین آباد گفت: زمین دارهای حسین آباد به سرایدار تبدیل می شوند و چه کسی باید به فریاد این مظلومان برسد، از آسفالت مناسبی این روستا برخوردار نیست و در سطح پایینی ساخت و ساز ها انجام شده و با کوچکتزین بارندگی تردد با پای پیاده امکان پذیر نیست.

تویا ادامه داد: ساخت و سازها باعث رونق این روستا شده چون بیشتر مردم روستا از تمکن مالی ضعیفی برخوردار هستند،نکته دیگر آن است که آب بندان چند هکتاری در کنار روستای ما قرار دارد که بخشی از آن متعلق به ما و بخش دیگری متعلق به فریدونکنار بوده که آنرا به شورای کشاورزی غرب اهدا کردند.

وی با بیان اینکه مسئولان به فریاد مردم مظلوم حسین آباد برسد، خاطرنشان کرد: پرورش گاومیش به جهت تب گرم این حیوان نیاز به آب دارد تا حیوان در آن خنک شود، اجاره آب بندان به افراد غیر بومی و استانی سبب شد عملا دامدار نتواند از این آب بندان استفاده کند که یکی از دلایل انقراض گاومیش محروم شدن از بهره برداری آب بندان ها است.

DSCN7913

دولت از دامداران حسین آباد حمایت می کند

حسن رزاقی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار نیز در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: گاومیش هم به عنوان دام سنگین مورد حمایت دولت است و دولت در این راستا مجوز اهدا می کند و کسی که مجوز داشته باشد دولت از آن حمایت مالی می کند واز سبد حمایتی و تسهیلات دولت بهره می برد.

وی تصریح کرد: اجازه ساخت سالن دامداری، اجازه ساخت در هر بنایی که مطابق آن طرح توجیهی که برای پرورش گاومیش ارائه می کند می تواند مورد حمایت قرار بگیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار خاطرنشان کرد:این امر در صورتی محقق خواهد شد که سایر دستگاه های اجرایی مانعی برای آنها نباشند، چون آن طرح در راستای کارهای کشاورزی است از سوی ما هیچگونه مشکلی ندارد و از آن حمایت می شود.

رزاقی ادامه داد: گاومیش هم به لحاظ تامین گوشت و هم به لحاظ تامین شیر از جمله دام هایی است که مورد توجه است، این منطقه هم دامدار های خوبی دارد، مانیز نسبت به گسترش شهر ها و روستا ها انتقاد داریم، اگر گسترش روستا و شهر به صورت غیر اصولی صورت بپذیرد ما نیز نسبت به آن انتقاد داریم و با آن برخورد می کنیم.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا