رئیس پلیس آگاهی مازندران خبر داد

اسناد جعلی و سوء استفاده از منابع ملی/زمین‌خواری ۵ میلیارد تومانی در مازندران

به گزارش بصیر،  محمد عظیمی بعد از ظهر امروز در نشست خبری در محل معاونت آگاهی فرماندهی انتظامی مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در کنار همه فعالیت‌های پلیس برای کاهش و مبارزه با جرائم، مسائلی وجود دارد که مردم باید رعایت کنند.

وی با بیان اینکه بحث آموزش همگانی، تعامل پلیس با مردم را دنبال می‌کند، ادامه داد: رویکرد رفتاری پلیس، متفاوت با دهه گذشته شده و بر مسائل مردم محور توجه داریم.

رئیس پلیس آگاهی مازندران با اشاره به اینکه قصد بزرگنمایی اقدامات پلیس را نداریم و اشکالات کار را هم نادیده نمی‌گیریم، افزود: به اشکالات کار، آگاهی داریم و در رفع این مسائل هم تلاش می‌کنیم.

وی درباره ایجاد قرارگاه مبارزه با سرقت در پنج شهر مازندران، یادآور شد: در فاز نخست، قرارگاه مبارزه با سرقت در مرکز استان دائر شد و در فاز دوم هم این قرارگاه در شهرهای بزرگ و در فاز سوم، قرارگاه در همه شهرهای استان راه‌اندازی می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی مازندران درباره انتخاب شهرهای تنکابن، نوشهر، آمل، بابل و قائمشهر برای راه‌اندازی قرارگاه مبارزه با سرقت در ۶ ماه نخست امسال، اظهار داشت: انتخاب این شهرستان‌ها برای راه‌اندازی قرارگاه سرقت به جمعیت شناور این شهرها هم بستگی دارد.

وی افزود: مازندران در پایان هر هفته تا حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت شناور را در خود جای می‌دهد و این جمعیت با حدود ۷۰۰ تا ۷۵۰ هزار خودرو وارد استان می‌شوند و ماموریت ویژه‌ای برای فرماندهی مازندران رقم می‌خورد که قابل قیاس با هیچ استانی نیست.

عظیمی با بیان اینکه مازندران مبتکر راه‌اندازی کمیسیون‌های مبارزه با سرقت در سطح کشور است، گفت: برای حساسیت مقابله با سرقت، این کمیسیون‌ها به صورت هفتگی برگزار می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی مازندران با اشاره به اینکه با راه‌اندازی این کمیسیون‌ها ضریب تحریک‌پذیری پلیس را به شدت کاهش دادیم، متذکر شد: حتی موارد جزئی سرقت هم از دید همکاران ما پنهان نمی‌ماند.

عظیمی با بیان اینکه ابتدای امسال در هفتم فروردین ماه آمار قتل‌ها به صورت انفجاری افزایش یافت، ادامه داد: تمام قتل‌هایی که در استان اتفاق افتاده به جزو یک مورد، کشف شده و آن هم قاتل از کشور خارج شده که باید از طریق اینترپل این مسئله را پیگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه مازندران رتبه پنجم مقابله با جرایم جنایی را در کشور دارد، افزود: سال گذشته مازندران رتبه دوم را کسب کرده بود.

رئیس پلیس آگاهی مازندران با بیان اینکه آمار جرایم جنایی، قابلیت پیشگیری ندارد و ماهیت این جرایم متفاوت با سرقت است، تصریح کرد: چرا که این جنایت‌ها بر اساس خصومت، مشکلات مالی، کینه‌توزی و … اتفاق می‌افتد و ما بعد از وقوع جنایت، از این مسائل مطلع می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه ۹۳ درصد کل پرونده‌ها را جرایم سرقت شکل می‌دهد، افزود: بیشترین سارقان ما از گروه معتادان هستند.

عظیمی با بیان اینکه مازندران مصرف کننده کالای قاچاق در کشور است، ادامه داد: این وضعیت به خاطر شرایط جغرافیایی استان، به ما تحمیل شده است و علاوه بر قاچاق کالا، گاهی با قاچاق سوخت و میعانات گازی هم مواجه هستیم.

رئیس پلیس آگاهی مازندران با اشاره به اینکه در مازندران با پدیده شوم و نگران کننده زمین‌خواری هم مواجه هستیم، اظهار داشت: باندهایی در زمینه تهیه اسناد جعلی و سوء استفاده از منابع ملی فعالیت می‌کنند و یکی از شرکت‌های بزرگ کشور، در طعمه این افراد افتاد و مورد سوء استفاده ۵ میلیارد تومانی قرار گرفت.

عظیمی یادآور شد: این کلاهبردار از کشور متواری شد و به کشور اوکراین و سپس به کانادا فرار کرده و از طریق اینترپل بحث استرداد مجرمان را پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به اختلاس و سودجویی‌هایی که در فعالیت‌های موسسات مالی و اعتباری وجود دارد و همچنین احتکار و انبارهای غیرمجاز، اظهار داشت: فقط در شهرستان آمل ۲۰۰ انبار غیرمجاز و خانگی وجود دارد که کالا احتکار می‌کنند.

رئیس پلیس آگاهی مازندران با بیان اینکه استان‌های بزرگ و استان تهران در عرصه جرائم جعل و کلاهبرداری در صدر بودند اما الان مازندران از این استان‌ها پیشی گرفته است، گفت: مازندران بستر بسیار مناسبی برای فعالیت مجرمان از شاخه جعل و کلاهبرداری است.

وی درباره شایعه قتل یک زن در آمل توسط گروهی به نام خفاش اظهار داشت: مردی همسر خود را به قتل رسانده و برای گمراه کردن پلیس، نامه‌ای به خط عربی نوشته بود که از طرف داعش است.

عظیمی با اشاره به اینکه حتی یک مورد هم جرم سازمان یافته در استان نداریم، گفت: اگرچه بروز جرائم از اقدامات فردی در گذشته به تیمی و باندی تبدیل شده اما در کشور ما چنین جرایمی وجود ندارد و بیشترین فعالیتی که شاید جنبه هرمی داشته باشد همان مسائل مربوط به گلدکوئست است.

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا