داعش و یک ضرب المثل قدیمی

خربزه ای که عربستان را به لرزه انداخت!

به گزارش بصیر، چندی‌ست که عربستان و چندین کشور عربی تحت سناریویی غربی اسرائیلی به نیت ضربه زدن به هلال شیعی از تروریست‌هایی حمایت کردند که سوریه را در هم بشکند که سوریه به سختی و به صورت فرسایشی در مقابل این مزدوران موفق به مقاومت شد اما داستان وقتی گره خورد که عربستان این وحشی‌ها را به همسایه خود گسیل کرد.

پس از دفاع موفق سوریه، عراق پس از جنگ، کاندیدای در هم شکستن هلال شیعی شد، چرا که سیطره معنوی مطلق ایران در عراق پس از صدام نقطه مطلوب ضربه زدن به اقتدار ایران، برای عربستان مشخص شد، اقتداری که دولت سعود هرگز نتوانست تمایل دیوانه‌وار خود برای در هم شکستن آن را پنهان کند.

اما برگ با ملک السعود یار نبود و گردونه، آن طور که بایست نچرخید و سر اسلحه رو به صاحب آن ایستاد تا یک حمله موقتی به یک شهر مرزی عربستان کل ستونهای عنکبوتی شاهنشاهی آل سعود را به لرزه بیندازد و به چوپان بفهماند که گرگ، گرگ است حتی اگر برای چوپان بکشد.

حالا و با پیشروی‌های ارتش عراق و به همت یاران یار مالکی،  داعش در حال از دست دادن سنگر به سنگر مواضع خود است و کم کم و با فرار تدریجی اکثر فرماندهانش، به زودی مجبور می شود تمام استحکاماتش را به مرزهای اردن ببرد یا در مرزهای عربستان سکنی گزیند که گزینه دوم، چهار ستون پادشاهی سعود را حسابی تکانده است.

امروز ملک عبدالله مجبور است در مقابل ارتشی که خود خرج آن را داده است، مقاومت کند، ارتشی که برایش محدودیتی در نظر گرفته نشده و هر جنایتی مجاز و دینیست، ارتشی که می‌کشد، می‌برد و می‌خورد و در مواقع لازم تجاوز می‌کند.

زندگی بازی غیر قابل تکرار است… .

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا