اختصاصی/ فرماندار فریدونکنار مطرح کرد

لزوم ورود همه مسئولان در بحث مبارزه با مواد مخدر/ فرهنگ نه گفتن را در جامعه نهادینه کنیم

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، محمد حسین زاده لداری در جمع برخی از مسئولین ادارت و نهادهای فریدونکنار در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: متاسفانه معضل مواد مخدر جوانانمان را تهدید می کند و مهمترین موضوع برای حل این مشکل بسترسازی و انجام آموزش لازم در سوح مختلف جامعه است.

وی با بیان اینکه سیاست دولت تدبیر و امید اجتماعی کردن روند مبارزه با مواد مخدر است تا بر این موضوع فائق آید، تصریح کرد: باید از تمام ظرفیت های مردمی و اجتماعی هرستان در مبارزه با آن استفاده کنیم.

حسین زاده در ادامه با تاکید بر اینکه ورود مسئولان و مدیران در این بخش الزامی است، خاطرنشان کرد: باید از تمام امکانات و پتانسیل های شهرستانی، رسانه ها، ائمه جماعات، فرصت های ورزشی، آموزشی و دینی برای مقابله با این تهدید استفاده شود.

فرماندار فریدونکنار رشد ۱۵ درصدی مرگ زنان معتاد را در جامعه ما نگران کننده دانست و اظهار داشت: در جامعه ای که زنان اهرمی برای ثبات و جلوگیری از گرایش افراد خانواده به مواد مخدر هستند متاسفانه این آمار نگران کننده است.

حسین زاده همچنین با اشاره به اینکه سن اعتیاد به ۱۴ سال در کشور کاهش پیدا کرده است، گفت: گرایش شدید بانوان به مواد مخدر به ویژه متامفتامین در حال افزایش است و این افزایش به جهت باور غلط بانوان به جهت زیبایی پوست، لاغری و تناسب اندام آنان می باشد.

وی با بیان اینکه در ابتلا به اعتیاد تفنن و سرگرمی عامل اصلی و مهمترین علت است، یاد آور شد: مصرف سیگار و مواد مخدر نه تنها مشکلی را از کسی برطرف نمی کند بلکه به مرور زمان بسیاری از مشکلات را نیز به آن اضافه می کند.

 

فرماندار فریدونکنار در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه باید نقاط آلوده شهرستان را شناسایی کنیم، اذعان داشت: تاریخ ۳۵ ساله انقلاب اسلامی ایران نشان داده هر کجا که مردم وارد صحنه شوند ما موفق و پیروز خواهیم شد و در این زمینه نیز باید همه ما با اطلاع رسانی دقیق و آموزش های مناسب فرهنگ نه گفتن را به جوانانمان بیاموزیم تا در این زمینه موفق شویم و این فرهنگ در فریدونکنار نهادینه گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا