اختصاصی/ حجت الاسلام جلالی در نماز جمعه فریدونکنار

آزادی بیان یکی از فلسفه های انقلاب اسلامی/ استکبار به دنبال ایجاد تفرقه در بین مسلمانان است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بصیر، حجت الاسلام سید محمود جلالی در خطبه های نماز سیاسی عبادی جمعه در مصلی قدس فریدونکنار و در جمع گسترده نمازگزاران این شهرستان ضمن تاکید بر حفظ حجاب، اظهار داشت: بیش از صد ها شبکه ماهواره ای برای به انحراف کشیدن جوانان و نوجوانان این مرز و بوم مشغول فعالیت هستند که بیش از ۱۵۰ شبکه آن فارسی زبان اند.

وی تصریح کرد: آنها به دنبال این هستند تا اعتقادات و ایمان ما را سست کنند و ما را به سوی رذایل اخلاقی سوق دهند، حجاب و نابودی آن یکی از مهمترین اهداف آنان است و پدران و مادران ما باید نسبت به این امر هوشیار باشند.

جلالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز ۱۴ تیر و گرامی داشت روز قلم، خاطرنشان کرد: قرآن کریم در آیاتی از قلم و عظمت آن یاد می کند، حق هر فرد و مسلمانی آزادی بیان و آزادی قلم است و در قانون اساسی ما نیز بدان تاکید شد.

امام جمعه فریدونکنار در ادامه با بیان اینکه نباید به بهانه آزادی بیان گرفتار هتاکی و مسئولیت گریزی شویم، اذعان داشت: صاحبان سایت ها و اینترنت هاف آنهایی که همواره قلم در دستانشان است باید بیدار باشند و وجدان اخلاقی و دینی را در نوشته هایشان رعایت کنند، چرا که در قیامت باید نسبت به آنچه می نویسند پاسخگو باشند.

جلالی افزود: بر اساس شنیده ها و تحلیلات غلط مطالبتان راننویسید و با برو حیثیت دیگران به هیچ وجه بازی نکنید، آزادی بیان یعنی اینکه حقایق را بنویسید و یکی از فلسفه های انقلاب اسلامی آزادی بیان و قلم بوده است.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به دیدار خانواده های شهدای ۷ تیر با رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: دشمنان پس از شکست های متفاوت در طول تاریخ تصمیم گرفتند تا توطئه اسلام در برابر اسلام را به راه بیاندازند، اسلام آمریکایی را در مقابل اسلام ناب محمدی(ص) به راه انداختند و به ظاهر جنگ سنی و شیعه را طراحی کردند.

وی ادامه داد: این افراد مسلمان و سنی نیستند چرا که یک سنی معتقد، مقبره یونس پیغمبر را مورد هتاکی قرار نمی دهد، آنها دست نشانده های رژیم صهیونیسم جهانی هستند، این افراد که در قالب گروه های تکفیری هستند دین ندارند و از معنویت و اخلاق تهی هستند.

جلالی با تاکید بر اینکه امنیت یکی از بزرگترین نعمت ها است، یادآور شد: توطئه آمریکا و صهیونیست به آن دلیل است که دول عربی سرسپرده استکبار با غفلت تمام، آلت دست آنها شده اند و دلارهای نفتی خود را به جیب آنها می ریزند.

امام جمعه فریدونکنار با اشاره به سکوت سازمان ملل و جامعه بین المللی نسبت به وقایع اخیر فلسطین، خاطرنشان کرد: سازمان ملل نسبت به این همه وقایع در فلسطین، سوریه و عراق سکوت کرده است و حتی آنها را تسلیح نیز می کند، اینها توطئه هایی است که بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنند.

 

جلالی با تاکید بر اینکه همه ما باید گوش به فرمان رهبری باشیم، ضمن تقدیر از زحمات تیم مذاکره کننده هسته ای خواستار هوشیاری تمام این گروه نسبت به زیادی خواهی های آمریکا شد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با پیروی از منویات رهبری که بر گرفته از متون قرآن، اسلام و اخلاق است هرگز در مقابل تهدیدات آمریکا و گردن کشی های آنان تسلیم نخواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا