واکنش قلعه‌نویی به عذرخواهی کی‌روش

به گزارش بصیر،  امیر قلعه‌نویی درباره اظهارات کارلوس کی‌روش و عذرخواهی‌اش از وی اظهار داشت: بحث عذرخواهی مطرح نیست؛ ما همه همکار هستیم و به همدیگر احترام می‌گزاریم.

وی افزود: باید به فدراسیون فوتبال، کادر فنی و بازیکنان تیم ملی خسته نباشید بگویم. همه آنها تلاش و زحمت خود را در جام جهانی کشیدند. من با خوب و بد بازی‌های جام جهانی کاری ندارم اما همین که زحمت خود را کشیدند جای تشکر دارد.

سرمربی استقلال با اشاره به صحبت‌های کی‌روش تصریح کرد: جلسات زیادی با کی‌روش داشتیم و بعدها برای وی مشخص شد بعضی صحبت‌ها سوءتفاهم بوده و برخی آن را شانتاژ کرده بودند. بحث بعدی این است که اعتقاد دارم که ما باید کی‌روش را حفظ کنیم تا اشتباهات دوره‌های گذشته را تکرار نکنیم. باید قرارداد این مربی را تمدید کرده تا برای مسابقات جام ملت‌های آسیا تنش و دغدغه‌ای نداشته باشیم.

قلعه‌نویی تأکید کرد: من موافق تمدید قرارداد کی‌روش هستم اما ناراحت برخی افراد هستم که با میکروفن و قلمشان ایران و ایرانی را تحقیر می‌کنند. این افراد به ایرانی‌ها توهین می‌کنند در صورتی که ما کشوری هستیم که به‌لحاظ هوش و استعداد جزو ۱۰ کشور برتر جهان محسوب می‌شویم.

وی با بیان اینکه برخی افراد دنبال تحقیر کردن ایران هستند، خاطرنشان کرد: در آن‌سوی آب و در خارج از کشور، ایرانی‌ها باعث مباهات و افتخار کشورمان هستند اما برخی از افراد در داخل کشور با میکروفن و قلمشان ضدایرانی کار می‌کنند. من چند سال است با این افراد مبارزه می‌کنم و خوشحالم که این کار را انجام می‌دهم چون احساس می‌کنم دست این افراد رو می‌شود.

قلعه‌نویی گفت: اکنون در عصر ارتباطات هستیم و می‌توانیم با همه این مسائل تعامل داشته باشیم. اعتقاد ندارم که باید مخالف کی‌روش باشیم اما مخالف این هستم که بخواهیم ایرانی را تحقیر کنیم. اجازه دهید که برایتان موضوعی را یادآوری کنم. زمانی روته مولر برای مربیان ایرانی کلاس برگزار کرده و مدعی شده بود تاکنون کلاسی به این سطح بالایی ندیده بود. مولر به ما می‌گفت: سطح کلاس شما بالا است، و از این مسئله خیلی خوشحال بود که همه ما هوش بالایی داریم.

سرمربی استقلال تصریح کرد: کی‌روش شب گذشته درمورد کیفیت بد زمین‌ها و ورزشگاه‌های ایران صحبت کرد در صورتی که من ۱۰ سال است این صحبت‌ها را انجام می‌دهم اما ۳۰ مقاله علیه من نوشتند. آقایان حداقل به حرف‌های کی‌روش توجه کنند. چندین بار در مصاحبه‌های خود در ۱۰ سال اخیر به زیرساختارهای فوتبال کشور اشاره کردم اما کسی توجهی نکرد.

وی با اشاره به دوران مربیگری خود در تیم ملی گفت: در زمان من همه از جمله مهدی مناجاتی و ناصر ابراهیمی در همه رده‌های ملی از جمله پایه‌ها و امید مسئولیت داشتند. همین کار را اسکولاری سرمربی تیم ملی برزیل انجام می‌دهد. جالب است آن‌موقع به ما خرده می‌گرفتند ولی چون اسکولاری مربی خارجی است به او توجه می‌کنند.

سرمربی استقلال خاطرنشان کرد: مثال دیگرم پژمان منتظری است. من از منتظری در دفاع راست استفاده می‌کردم و او می‌گفت: من نمی‌توانم در دفاع راست بازی کنم، اما همان‌طور که دیدیم در همه بازی‌های جام جهانی در دفاع راست به میدان رفت. برخی افراد نسبت به استفاده منتظری در دفاع راست از من انتقاد می‌کردند اما وقتی کی‌روش این کار را انجام داد چیزی نگفتند.

قلعه‌نویی در مورد اینکه برخی مدعی بودند که او مخالف تمدید قرارداد کی‌روش است، گفت: مصاحبه من با برنامه ورزش و مردم پیش از آغاز بازی‌های جام جهانی موجود است. اگر آن آقایان تعریف کنند جای ایراد دارد. اگر آنها از من تعریف کنند به خودم شک می‌کنم. من نظراتم را در برنامه ورزش و مردم گفتم و بار دیگر می‌گویم که باید کی‌روش را حفظ کنیم اما نیاز به برخی تغییرات داریم و رفتارها را باید عوض کنیم. برخی افراد باعث به وجود آمدن این نوع رفتارها شدند.

وی افزود: ما نسلی هستیم که جزو ۱۰ کشور برتر کشور در همه رشته‌ها از جمله هنر، ورزش و سایر رشته‌ها هستیم. ۴۰ سال پیش زمین‌هایی داشتیم که با تیم‌های بزرگ بازی می‌کردیم اما اکنون یک زمین فوتبال سالم نداریم.

قلعه‌نویی در خصوص اظهارات مهدی رحمتی که گفته بود قصد داشت در استقلال بماند اما او را نخواستند، عنوان کرد: رحمتی در یک ماه گذشته چند بار پیش من آمد و چندین بار نیز تلفنی صحبت کرد. همه می‌دانند اگر بازیکنی را نخواهم عالم و آدم هم واسطه شوند او را دیگر نمی‌خواهم. از همین جا می‌گویم رحمتی در لیست ما قرار داشت و سال گذشته با وجود اینکه شرایط خوبی نداشت او را درون دروازه می‌گذاشتیم تا به تیم ملی دعوت شود.

وی ادامه داد: رحمتی سال گذشته در شرایط آرمانی نبود و به‌دلیل اینکه در تیم ملی حضور نداشت لطمه می‌خورد اما ما او را درون دروازه می‌گذاشتیم تا به تیم ملی دعوت شود. این نظر کی‌روش بود که او را دعوت نکرد و کاری به این موضوع ندارم.

سرمربی استقلال با اشاره به صحبت‌هایش با رحمتی در یک ماه گذشته گفت: اصلاً چنین چیزی نبود که رحمتی در لیست ما قرار نداشته باشد. خودش می‌داند که دو سه بار با علی نظری جویباری مذاکره کرد اما سر از تیم پیکان درآورد. رحمتی برای استقلال زحمت زیادی کشید و جزو خانواده استقلال است.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا