آیا تاریخ پس از ۵۲ سال تکرار می‌شود؟

به گزارش بصیر، تیم ملی فوتبال برزیل در جام جهانی ۱۹۶۲ به قهرمانی رسید و این در حالی است که در آن دوره نیز برزیل در مرحله گروهی، پله ستاره کلیدی خود را به دلیل مصدومیت شدید مقابل چکسلواکی ز دست داد اما مشکلی بر سر راه قهرمانی این تیم رویایی پیش نیامد و قناری‌های آمریکای جنوبی در نهایت با شکست همان تیم چکسلواکی در فینال جشن قهرمانی گرفتند.

 

برزیل 1962 بدون پله مصدوم، قهرمان شد

در جام جهانی ۱۹۶۲ به میزبانی شیلی، برزیل به قهرمان رسید و چکسلواکی در رتبه دوم ایستاد. در دیدار فینال، پله که در بازی قبلی مصدوم شده بود از روی نیمکت، بازی را تماشا کرد و به جای او آماریلدو (پله سفید) خوش درخشید و در دل مردم برزیل جایی برای خود پیدا کرد.

برزیل 1962 بدون پله مصدوم، قهرمان شد

اکنون و بعد از ۵۲ سال نیمار ستاره کلیدی تیم ملی برزیل مصدوم شده و این تیم بدون وی برابر قدرتی چون آلمان صف آرایی خواهد کرد. باید منتظر مانند تا تکلیف برزیل در جام بیستم روشن شود. البته در آن تیم بازیکنانی مثل ماریو زاگالو، واوا، گارینشا و آماریندو بودند که جای خالی پله را پر کردند. این که در برزیل امسال هم بازیکنانی مثل این چهار نفر باشند که بتوانند به خوبی نبود نیمار را جبران کنند، سوالی است که شاید هواداران سلسائو هم پاسخی برای آن نداشته باشند.

 

 

بلاغ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا